Annons:
Etikettvad-är-ångest
Läst 1688 ggr
[paceinspace]
2013-11-16 15:11

Är det ångest?

Hej tänkte bara fråga. Jag fick nyligen en medicin utskriven mot ångest och helt ärligt så undrar jag om jag ens har ångest. Folk pratar ju om ångest hela tiden, säger att de har ångest såfort de mår lite dåligt. Jag vet att ångest är påriktigt med fysiska symptom och det är därför jag undrar om jag ens har det. Jag vill inte vara en sån som bara säger att jag har det. Jag får inte hjärtklappningar eller nån påverkan på andningen men däremot så får jag en jättejobbig känsla inom mig, jag känner mig typ nervös/orolig utan vidare anledning, blir rastlös. Jag fastnar i mina tankar och hittar ingen utväg. Ibland är det bara så utan anledning, jag vill bara försvinna, vet inte vart jag ska ta vägen. Ibland blir det så av jättejobbiga tankar jag inte kan bli av med. Ibland blir jag varm/svettig också men oftast är det bara den jobbiga känslan och rastlöshet. Är det ens ångest? 

Det händer att jag gör mindre smarta grejer för att bli av med den här känslan. Skitdumt jag vet…

Tack på förhand :)

Annons:
[JeanetteK]
2013-11-16 20:04
#1

Det låter som ångest tycker jag. Har du fått någon kontakt med tex en psykolog eller liknande? Om du inte har det så råder jag dig att ta kontakt med en. Då får du hjälp att komma underfund med dina tankar och känslor och får verktyg att bearbeta ångesten. kram

[paceinspace]
2013-11-17 13:45
#2

Tack så mycket för svaret! Det ska jag verkligen överväga!

Upp till toppen
Annons: