Annons:
Etikettspecifik-fobi
Läst 2654 ggr
Mölökölö
9/30/13, 12:04 PM

Flygrädd

Hej! Är extremt flygrädd, har flugit 2 gånger i mitt liv, och har mått illa, fått klaustrofobi och ångest, tycker det är riktigt obehagligt. Nu på hösten skall jag åka till kanarieöarna med några vänner. Har redan panik inför flygresan och är beredd att prova vad som helst föratt jag ska klara det bättre. Har ni tips eller vet ni några bra mediciner som kan hjälpa? Är jättetacksam för svar! /Malin

Annons:
[Odde]
9/30/13, 6:53 PM
#1

Det finns ju lugnande, men är osäker på om läkare verkligen skulle skriva ut detta för en flygresa, är självflygrädd och sitter i princip och tror att jag kommer dö hela vägen tills jag landar, men man får bita ihop och försöka sova bort det..dom säljer ju alkohol brukar hjälpa många har jag hört! men kolla med en läkare och vad dom säger! Lycka till så ska du se att det löser sig:)

Puttelito
10/1/13, 6:37 PM
#2

Läkarna brukar kunna skriva ut en medicin som heter Atarax , min ena dotter måste ta för att klara flyga . Det har fungerat bra varje gång. Ring VC och berätta att du mår väldigt dåligt av att flyga ,så tror jag säkert att du kommer få dessa tabletter. Ring vårdcentralen , så kommer det att lösa sig :))

Niclas87
10/10/13, 4:21 AM
#3

Finns en hel uppsjö av mediciner. Skriv till mig om du vill.

Så ska jag hjälpa dig eller skriv här.

Atarax eh ju dock en allergi medicin som har bieffekterna att du i bästa fall blir lite lugn av och mot klåda. Annars finns det massa strategier.

Fråga bara på om du vill

Upp till toppen
Annons: