Annons:
Etikettvad-är-ångest
Läst 1870 ggr
nikkaluokta
8/31/13, 10:07 PM

Ångest... Eller?

Har diagnosen ADHD med inslag av Autism å Asperger… Äter Concerta å har ätit Sertralin för att jag är deppig i perioder… Har på senare tid varit med om nåt jag inte riktigt kan sätta fingret på! Har senaste tiden slutat utsätta mig för situationer som jag bara finner jättejobbiga typ fest, middag, kalas jaa helt enkelt möten med många människor! Jag tycker det blir "för mycket" för mig å kan som inte sortera å det slutar ändå med att jag bara "smiter"… Sen är jag helt tokslut… Var på namngivning för nån helg sen men efter det så blev jag jättekonstig… Fick tryck över bröstet å det var jobbigt att andas samt fick stickningar i/runt halsen å även bröstet, hjärtat slog på rätt bra oxå… Fick samma symptom för nån dag sen efter att ha blivit oenig med min sambo… Typ panik i hela kroppen å inte kan tänka klart oxå i samband med dessa läskiga symptom… Kan det va ångest?!

Annons:
IaMiaMaria
8/31/13, 10:30 PM
#1

Ja det kan det vara. Ångest kan uttrycka sig på många sätt.

Jag undviker också olika sociala tillställningar och vad jag vet brukar det kallas social fobi. Det bästa sättet att bli av med det är att sluta undvika det.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

lena ring
9/1/13, 5:38 PM
#2

Hej du har nog panikångest, vanligare än man kan tro! Kommer som tidvatten, ebb och flod, försök se det som Jaha, nu är det flod, snart blir det ebb. Kolla också med doktorn att du är frisk fysiskt så du slipper fundera på olika sjukdomar. Kan du lyssna på musik, kan du tala om för dina vänner hur du känner det, att få tala med andra /kan vara flera som känner igen sig/ Hör av dig hälsningar från Lena

nikkaluokta
9/1/13, 5:46 PM
#3

Tack #2 lena ring… Ska till min Adhd-Dr snart… Ska ta upp det här med han… Jättejobbigt…

Mrjag
9/3/13, 10:51 AM
#4
Thomthom
9/4/13, 5:34 PM
#5

Kan bara instämma i tidigare kommentarer. Det du beskrivit låter som panikångest. Den varierar för alla i styrka och upplevelse, men symptomen är ändå ofta likartade.

Jag hoppas du får relevant vård och blir tagen på allvar.

Vänligen,

Thomthom

Vänligen,

Thomas

Lina Strindlund
9/4/13, 7:00 PM
#6

Jag har haft liknande problem! Och min doktar sa att det var "bara" ångest. Men det kan var jättejobbigt!

Jag tycker inte alltid det bästa är att utsätta sig för de här mötena, det beror på om man kan hantera det på ett bra sätt. Har du svårt att prata med folk, blir du nervös? Eller är det bara fysiska symptom? Det kan ju vara "möten" som du faktiskt inte måste gå på, välj ut de viktigaste och ladda upp dig inför de. Ta med någon som vet om ditt problem till "mötet" så känns det nog bättre. Det är inget fel att ha svårt för stora folksamlingar. För mig är det mest att jag är rädd att få frågor jag itne kan svara på eller inte ha något att säga. Men jag spänner mig så till den milda grad att jag , som du, är helt slut efteråt. Så mkt ska man inte behöva oroa sig!  Ibland är det faktist de andra människorna det är fel på! De pratar om sånt som inte intresserar mig eller som jag inte vet något om (men tänker att jag BORDE veta något om) tex barn (jag är 29 men har inga barn) eller vadsomhelst.

Lycka till! ✨Kom ihåg att du är en fin människa oavsett dina problem!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: