Annons:
Etikettspecifik-fobi
Läst 2813 ggr
Jovisstabsolut
11/11/11, 6:11 AM

Tolv år och fobi för barnlöshet

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig någonstans för att få svar, men jag valde just Ångestsjukdomar.ifokus för att det jag har påminner lite om ångest.

Jag är tolv år gammal, normalutvecklad och ganska så mogen för min ålder, social och normalfungerande i sociala sammanhang men även ganska tankfull och lider av många konstiga fobier och ångestattacker.

Nu är det på det här viset att för ungefär ett år sedan började jag tänka väldigt mycket på barn och på framtiden. Jag har alltid varit otroligt barnkär och alltid vetat att jag vill skaffa barn tidigt. Efter ett tag började jag utveckla någon sorts fobi för barnlöshet, att bli steril. Nu förtiden äter jag maniskt bara nyttiga saker, tränar normalt och undviker onödiga kemiska ämnen som kan försvåra chanserna till graviditet. Jag lägger undan pengar varje vecka ifall jag skulle behöva göra en provrörsbefruktning i framtiden och ser till att hålla mig normalviktig.

Detta är uppenbart inte ett dugg normalt, borde jag söka hjälp eller går det över av sig själv?

Josse

Annons:
HannaM
11/14/11, 11:06 AM
#1

Det kan säkert gå över av sig själv men varför chansa och inte be om hjälp? Om det skulle vara så att du inte kan vända det själv?

Har du varit med om liknande rädslor förut som kommit och "tagit över ditt liv"? Har dom i så fall försvunnit av sig själv? Det kan ju vara så att man har saker som kommer och går eller hur man ska uttrycka det.

Linneatingeling
7/4/14, 10:53 PM
#2

Jag va med om exakt samma sak som du! Jag kände som du beskrev det. Jag tänkte på barn hela tiden. Jag kollade på barn kläder och funderade på namn. Och började planera för en plan B om jag inte skulle hitta nån att skaffa barn med, eller inte kunna bli gravid. Det började ungefär vid 11-12 och jag kan lugna dig med att säga att jag är 17 nu och nån gång under tiden så har det gått över av sig själv! Jag minns inte när för jag har ju inte tänkt på det ;p allt kommer att bli bra

Upp till toppen
Annons: