Annons:
Etikettros-ris
Läst 2031 ggr
[aspie]
7/21/08, 8:45 AM

Protestera!!!

Lade in denna tråd på ett annat forum med såg att det gav ett alldeles för dåligt resultat.Skriv på "sjuka och utförsäkrade skall ha upprättelse!" Det ska minsann inte få trampas på oss sjuka.

www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2 src="http://bokstavsfolk.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />Länken öppnas i nytt fönsterLänken öppnas i nytt fönsterLänken öppnas i nytt fönster

Annons:
Citronmeliss
7/21/08, 12:17 PM
#1

Jag har protesterat.och det har resten av familjen och många av mina bekanata medGlad

Jag försöker påverka de flesta jag möter i denna fråga . Det är bedrövligt med den nedmontering som pågår för alla oss långtidssjuka och förtidspensionärer På mina besök hos läkare och dylikt går därför en stor del av tiden till att diskutera det i stället för mitt aktuella måendeFlört

Så nu vet jag att min läkare numera ser försäkringskassan som en enda stor administrativ jätte bestående av byråkrater och lögnare..haha Glad

När vi diskuterade mitt nya beslut om fortsatt ersättning skrattade vi gott (gapskrattade) åt tanken på att ha ett gemensamt möte med en av "lögnhalsarna" och att vi kanske skulle banda hela mötet och noggrant precisera allt vi kommmit fram till för att sedan kunna återspegla vad som verkligen sagts vid ev behov.Räcka ut tungan

Detta just med tanke på att de ofta lovar en sak när man samtalar, men att det sedan plötsligt är andra spelregler som gäller när man väl är ute i påbörjad åtgärd.Fundersam

En kvinna som de hade haft möte med blev lovad 6 månaders arbetsträning…alla parter var överens

 Efter 18 dagar meddelade FK att de ansåg henne redo att arbeta "på riktigt" och drog in möjligheten till "träningen" inom ramen för hennes aktivitetsbidrag.. Läkaren och kvinnan hade många och långa samtal med handläggaren om det som inträffat utan att få det ändrat..man häpnarFörvånad

Då jag har ganska många kontakter med FK så har det visat siga att en stor del av de jag pratar med där är precis lika bedrövade och nedslagna som vi på "andra" sidan..Ledsen

Det är mer än en gång jag suttit och fått höra hur värdelöst allt är när personen i fråga väl har kommit igång.. men det har ju blivit lite *pinsamt* efter ett tag då vederbörande kommit på att det kanske inte är helt "ok" gentemot deras arbetsgivares dvs FK att de "spottar ur sig allt sitt missnöje mot nuvarande politik både vad gäller ändring av ersättningsregler till de sjuka samt sina egna arbetsförhållanden.. till mig!Hemlis

För de som pratat i telefon har det kanske kännts lite enklare när de insett sitt misstag än för de andra, vi som mötts personligen… Fot i munnnen 

Men som sagt att det finns ett genuint missnöje även bland en stor del av personalen  på FK går inte att ta miste på.

Vi får kämpa på Aspie!Glad

Kram, Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
7/21/08, 12:31 PM
#2

Ja, vi får kämpa på CitronmelissGlad Tycker det känns skönt att veta det finns folk på Fk som är med på vår sida. Tråkigt med alla de andra bara.

Kram tebax/aspie

Citronmeliss
7/21/08, 12:38 PM
#3

Javisst är det tråkigt med de andra.Ledsen

Alla de som inte ens har insett vilka konsekvenser de nya reglerna kommer att få för de som är sjuka.

Det är många som kommer att bli brutalt överraskade när deras nuvarande perioder går ut och det ev är dags att förnya eller ska ut i åtgärder och på arbetsmarkanden.

Sedan alla de som för tillfället är friska men som kanske kommer att drabbas på ett eller annat sätt, genom egen sjukdom/funktionsnedsättning eller anhörigs!

Men vi kämpar på AspieGlad

Kram!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
7/21/08, 12:42 PM
#4

#3 Japp, det gör vi…kämpar på…

Ahhhhh Citronmeliss, så gott det doftar!Glad Kram!

Citronmeliss
7/21/08, 1:21 PM
#5

Mmmm.. både doftar och smakarFlört

Kram..

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Liette
7/21/08, 7:49 PM
#6

Jag har också protesterat..bedrövligt med försämringarna som gäller oss!Ledsen

Annons:
Upp till toppen
Annons: