Annons:
Etikettvad-är-ångest
Läst 2537 ggr
Salladshataren
7/27/08, 12:33 PM

Ångest inför morgondagen

Usch, det här känns inte alls bra… Är nervös och har ångest inför imorgon. Ska börja på intensivkurs för körkort imorgon. Vill ha körkort, men har ångest… För jag vet inte vad som händer imorgon, tror det är därför jag har ångest Ledsen

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
[aspie]
7/27/08, 12:43 PM
#1

Jag tror att det kommer att gå bra för dig. Andas in djupt några gånger och försök att tänka positivt. Det finns ju värre saker att oroa sig för om man nu måste eller hur? 

Jag håller tummarna för dig salladshatarenCool..

Abico
7/27/08, 12:51 PM
#2

Det kommer att gå jättebra ska du se :)
Styrke kramar till dig Ida!
Jag håller tummarna ^^

Hanna 

StoryBoard
7/27/08, 2:26 PM
#3

Om man bara tar det lugnt och inte låter ångesten ta över så går det mesta bra! Man får bita ihop och kämpa på!
Ibland lyckas man, ibland inte. Men ingen chans är sista chansen :D

Du kommer fixa det här! :D
Jag håller lla tummar!

Citronmeliss
7/27/08, 4:06 PM
#4

Vet du, detta gör du för dig själv och ingen annanGlad

Tänk på sedan, då.. när du väl har körkortet så mycket enklare det blir för dig då, för även om du inte har egen bil med en gång så kan du köra när tillfälle ges!

Det kan vara skönt att faktiskt säga ifrån att jag är jätte nervös för detta bara så du vet..till läraren. Säg att du har ångest för situationen så vet han om det och behöver inte stressa dig utan kan ta det lungt. Han vill ju också att du ska klara det och inte sluta abrupt pga att du upplever det för jobbigt..

Jag kan trösta dig med att min ena dotter som lider av svår ångest med panikattacker och socialfobi klarade det alldeles utmärkt. Härom dagen när vi var ute och åkte så sa hon plötsligt, herregud ta körkort var det bästa jag gjort i hela mitt liv!Skrattande

Tänk vad fri jag är nu jämfört med tidigare.. En buss är det inte lätt att bara hoppa av när paniken kommer eller att avstå att stiga på om jag inte vågar för det kommer ju inte precis någon ny här på länge…

Men bilen är så bra för den kan jag stanna när det blir för jobbigt om paniken kommre smygandes och jag behöver inte gömma mig för någon de dagar jag känner mig extra skygg..Generad

Det var så härligt att höra henne säga det för det kom rakt från hennes hjärta…Räcka ut tungan

Det var inte lätt alla dagar när hon körde, ibland tyckte hon det var jättetufft och ville nästan smita från det.. men hon ville så jättegärna ha sitt körkort..

Iof fick hon köra upp två ggr pga just ångesten, men när hon gjorde det andra gången så släppte ångesten och det gick jättebra!

Så i morgon när du ska dit tänk då på att detta är något som du gör enbart för din egen skull och för din möjlighet att få det lättare och med en större frihet i framtiden!

Det kommer att vara värt din ev ångest många gånger om, jag lovar dig!Flört

Lycka till..

*Styrkekramar inför morgondagen*

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Salladshataren
7/28/08, 8:26 PM
#5

Wihu, fick köra med cabbe idag =) Iförsig så har de bara cabbe ;D

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[aspie]
7/29/08, 10:52 AM
#6

Kul salladshatarenSkrattande Cabbe, det var inte illa detCool Det var inget att få sån ångest för då?

Kram och lycka tillSkrattande

Annons:
siberlina
7/30/08, 12:21 AM
#7

det kommer  bli jätte  kul  , när  du väl  får  körkort , tänk  på det  . hur  du kommer   köra omkring  över allt  med     stereon på     i  bilen, det  första  jag   jorde  när  jag   fick  körkort    för  ganska    länge  sen    det var   att   köra in   till   stan och körde  vilse    ,,,oc  var  jag hamnade  vågar    jag inte  tala   om  men  kul   var det

fridaas
7/30/08, 2:51 PM
#8

jag hade oxå ångest första gången jag skulle övningsköra.. satt och skakade och min moster fick tvinga in mig genom dörren på körskolan.

hade bestämt mig tidigare att jag inte skulle ta körkort, jag kan ju åka buss!

Men nu när jag väl har tagit det är det så otroligt skönt!

#7 jag gjorde nästan likadant, körde vilse, men hittade hem till mamma sen, fast sen när jag skulle starta gick bränslepumpen sönder >_< så det var bara att ringa pappa så fick han bogsera hem bilen =/

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

svava
7/30/08, 4:42 PM
#9

Berätta för oss, hur gick det..

Jag tror det gick fint…………eller?

Salladshataren
7/30/08, 9:36 PM
#10

#8 Det är inte första gången för mig, men det är ju nya personer som jag ska köra med. Då känner man inte sig speciellt trygg.

#9 Jodå, idag övade vi på att starta i en uppförsbacke med handbroms och utan, och krypköra i en uppförsbacke.

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

svava
7/30/08, 9:57 PM
#11

Jag tyckte det var kul, men då min lärare visste om min sjukdom, fick jag alltid köra själv i bilen. tack gode.. annars hade jag nog aldrig fått kortet..

Du är duktig som gör det.. starka friska tag…

kramis

Citronmeliss
7/31/08, 11:58 AM
#12

Nu har det hunnit gå några dagar!Glad

Hur känns det, har ångesten släppt för dig nu ..?

Jag tycker att du verkar klara det hela jättebra och "cabbe" lät ju inte helt fel, skönt i värmenFlört

Kram!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Salladshataren
7/31/08, 8:23 PM
#13

#12 Jo, man bränner sig på sätena ;)

Tycker det går sådär, gick bra igår och dåligt idag. Tycker vi får inte alls köra så mycket. Och någon uppskrivningstid har jag inte fått heller :(

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
Citronmeliss
7/31/08, 8:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag tycker du är jätteduktig som genomför detta, håll ut även om det känns mindre kul vissa dagar..Skrattande

Ta med nått att täcka sätet med så du inte bränner dig, fast det har du nog redanFlört

Kram, Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Salladshataren
8/14/08, 8:12 PM
#15

Wihu! Skrev upp igår och jag klarade det Skrattande

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Senixus
8/14/08, 8:21 PM
#16

Grattis Salladshataren Skrattande 

Är säker på att du kommer klara Uppkörningen med  

Du kommer nog ha körkortet fortare en du tror Dancing

Salladshataren
8/14/08, 11:41 PM
#17

Tror jag ska köra upp den 16:e september ;D

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Citronmeliss
8/15/08, 1:55 AM
#18

Åh, vad roligt att du klarade detGlad

16 september bara en månad till dess, jättekul och spännande!

Kram, Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
8/15/08, 9:01 AM
#19

Stort GRATTIS till att du klarade teoriprovet. Tror oxå att du klarar uppkörningen galant. Lycka till!

KramGlad

Upp till toppen
Annons: