Annons:
Etikettvad-är-ångest
Läst 5132 ggr
hurricane
9/4/08, 1:15 AM

Ångest?

Alltså. Jag har haft ganska mycket ångest på senare tid men det konstiga är att jag inte vet varför. Är det normalt?
Det började för ett par veckor sen och ångesten kommer på kvällen innan jag ska sova. Det känns lixom som att någon trycker mig över bröstet och det blir svårt och andas och så känner jag mig ledsen och orolig. Det kan ta timmar innan jag somnar. Det är jättejobbigt.
Men som sagt. Jag vet inte vad ångesten kommer ifrån riktigt.
Någon som känner igen sig i detta eller har några tips på vad jag ska göra??

Annons:
Cat
9/4/08, 1:48 AM
#1

De är jätte vanligt att ha ångest utan att veta av vad. De gör de ju oxå svårare att bli av med ångesten men du är långt ifrån ensam iaf.

hurricane
9/4/08, 4:08 AM
#2

#1: Okej. Det känns ju skönt att höra på ett sätt men det gör ju inte att ångesten försvinner. Vad ska jag göra? …

[aspie]
9/4/08, 12:24 PM
#3

Det blir nog lugnande piller för dig då. Typ Sobril eller kanske Atarax. Jag har båda två själv.

*Kram*

Kajsa1971
9/4/08, 3:48 PM
#4

Har du ätit någon medicin? Vanlig Treo kan t.ex. ge följande besvär:

  • Hjärtklappning
  • Oro
  • Sömnlöshet
  • Darrningar

Risken för överkänslighetsreaktioner ökar om man har astma eller allergi. Frekvensen av biverkningar är beroende på dosens storlek och behandlingstidens längd.

blackangel
9/4/08, 7:19 PM
#5

Oftast kommer ju angesten bara sadar helt utan vidare, men kanske om du försöker tanka efter om det hant nagot speciellt strax före det började att du kan komma pa anledningen!!!! Lider sjalv av bade panik samt social fobi ej skoj, men oftast kommer det da man tycker att man mar bra men kanske haft jobbigt innan o ej tankt pa det da!!!! Ursakta stavning fattas knappár hehe…

Kajsa1971
9/10/08, 3:06 PM
#6

Hur går det för Hurricane? Det blev alldeles tyst.

Annons:
Cat
9/10/08, 4:36 PM
#7

#2 Jag har inge bra svar på hur du blir av med den. Man kan träna att hantera den och alla har olika knep.

Tänka på possitiva saker, göra något roligt eller slappna av med en kopp te. De måste du känna efter själv.

Men blir de för mycke finns de ju medicin.

[aspie]
9/10/08, 6:05 PM
#8

Ja Hurricane! Hur är det? Vart tog du vägen?

siberlina
9/11/08, 5:38 AM
#9

jag tror    allt  rengnande   gör att  många  får   ångest ,men jag har      börjat   promenera ,jag börjar   dagen med  en    45   minutes snabb   promenad. man  känner   sig   glad  hela  dagen, jag är    helt  emot  medeciner    ,men jag  förstår  att  det i  vissa fall   måste   tas    och  jag har  full   respekt     för       álla   som  mår  riktigt  riktigt    dåligt.men man  måste  våga  pröva      andra  vägar  istället  för tabletter    ibland

Ladyinred
9/11/08, 10:59 PM
#10

jag är av helt annan åsikt där. Man måste se att man har ett problem om man har det. Det är inte lätt att gå omkring på ett brutet ben så varför envisas när det finns kryckor som underlättar det hela nåt enormt.

zhianim
2/27/12, 9:13 PM
#11

Tack för ER alla frågor och kommentarar om ångest…Jag har också få ångest atak oftare och tättare…

Jag har märkt det att dem dagar som jag har mycke att fokusera och konsentrera på och gör att jag glömmer andas rätt, alltså djuppa andningar utan utlig andnig orsakar att jag få många och täta panikfall som ni beskriver…även jag hag fått medicin för det, men andningen på rätt sätt och medvetenhet om andningen gör att jag blir bättre to.m inga fler alls.

Idag började jag på ett nytt jobb..mycket konsentrerat på allt detalj och glömde andas rätt hella förmidag.. jag fick panikattak tätt hella efter middagen och kvällen…det var exakt på samma sätt hände mig förut oxå..pga jag har lägget under min kontroll på länge..Men idag slarvade jag igen…

Men så länge tänker jag på andningen, då slipper allt besvär dagar i rad…TESTA det är bästa lösningen mot panikatak..

Lycka till.kram/ Z.M

Mrjag
5/31/12, 10:48 PM
#12

Hoppas andningen löser dina problem :) Jag själv vet inte direkta metoder.

Niclas87
10/10/13, 8:08 PM
#13

Ångest= signal på förändring

Och en livsviktig fuktion alla männsikor har en viss ångest

Kroppens egna alarmsignal

Annons:
Upp till toppen
Annons: