Annons:
Etikettvad-är-ångest
Läst 2051 ggr
[aspie]
9/5/08, 5:45 PM

Ångest och OCD

På tv 2 nu klockan 15.50 handlar det om ångest och klockan 16.20 handlar det om OCD.

Jag ska själv titta på det eftersom jag helt missat dessa programFlört

Annons:
Rocktjejen
9/5/08, 6:58 PM
#1

Tack Aspie!

Jag hann o se om OCD men ej om ångest.

Vad sade dom där om ångest? vet du om  det går i repris kankse..

Tvångstankar har jag haft till o från i flera år..ibland värre dock..men nu när jag såg detta programmet så inser jag att jag nog har mer saker för mig men jag har inte kopplat det till tvångstankar dock ger dom mig ångest..Min dotter lider mer av sin OCD än vad jag gör hon började äta fluoxetin men blev sen gravid och avslutade medicinen.

zmulan
9/5/08, 7:09 PM
#2

Jag hann oxå bara se det om OCD. När är fortsättningen? För det är väl en fortsättning! Blev så jävla impad att hon klarade av att äta pizza!! =D

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Rocktjejen
9/5/08, 7:18 PM
#3

Ja det måste ju vara en fortsättning det såg ju ut som så..javisst var hon duktig tjejen som klarade av o äta pizza..men jag led verkligen med henne för jag såg vilken ångest hon hade..=(

[aspie]
9/5/08, 7:19 PM
#4

#1

Nej, jag vet inte om ångesten går i repris igen tyvärr. Det som var idag ver ju redan en repris. Men det var samma Danska program som visade om OCD.

Kanske man kan gå in på tv 2 hemsida och kolla?

Trodde det skulle handla mer om hur vi med ångest mår och de olika formerna av ångest som finns. Det handlade mer om vad som sker i hjärnan och hur vanlig rädsla blir till ångest. Sen lev jag avbruten och missade en del tyvärr.

Jag har tvångstankar. Ibland mer och ibland mindre. Ett tag var jag tvungen att kolla kaffebryggare, spis, kontakter m.m och att dörren var låst flera gånger. Missade bussen till jobbet många gångerRynkar på näsan

När jag var yngre var jag tvungen att titta i angränsade rum och i garderober samt under sängen om det fanns något eller någon där. När jag var lite vågade jag inte gå förbi klädkammaren om dörren stod på glänt och lite andra saker.

Nu har jag fått svårt för bussar och toaletter och lite andra saker som gör att jag känner mig äckligt smutsig och full av bakterier. Ska jag t.ex ta i en dörr så måste jag ha ett papper helst i handen som skyddar mig från alla äckliga bakterier.

När jag var ung och hade panikångest så kunde jag inte skära bröd utan att få panik. Det kändes som om något ville få mig att sticka kniven i mig, så jag kastade bort kniven och skakade och grät. Ett tag kunde jag inte ens köra bil på grund av paniken och svimningskänslor och kroppsskakningar.

Men om det har med OCD vet jag inte. Man kan ju ha vissa tvångsgrejer för sig vid viss ångest också.

I vilket fall som helst så är det skitjobbigtSkrikandes

*Kram*Glad

[aspie]
9/5/08, 7:20 PM
#5

Ja, det måste ju finnas en fortsättning om OCD. Men när? Tror vi får göra lite detektivarbete därFlört

Upp till toppen
Annons: