Annons:
Etikettros-ris
Läst 3840 ggr
HannaM
9/29/08, 4:04 PM

Allvarligt talat FK!

Jag blir så trött än en gång. Försäkringskassan, vad gör dom som jobbar där egentligen? Jag har inte fått mina pengar den här månaden. Vad tror dom jag betalar mina räkningar med?? Illermat? Sexuella tjänster? Helt seriöst? Min hyra ska vara betald idag, det mesta annat imorgon och jag har ganska exakt 39 kronor på mitt konto.

Det handlar inte om en ny ansökan som ska behandlas, det är inte ens ett nytt sjukintyg, det är samma som förra månaden, inget nytt att läsa och ta ställning till, det är "bara" att betala ut pengarna, inte ens det klarar dom av.

Pratade med kundtjänst, dom är inte ens förvånade när man tar upp det. Tanten i luren lovade att skicka ett meddelande till min handläggare, det meddelandet ska (jaja vi vet hur fort det går) han läsa inom två dagar, sen ska han inom två dagar se till att pengarna är utbetalda. Det betyder att även om det går bra så har jag inte pengarna före onsdag, i värsta fall inte förrän om en vecka (eller senare). Jag försökte själv ringa min handläggare för att se till att han tog tag i det så fort som möjligt, helst igår. Tror någon han svarar i telefon? Nejdå. Han har stängt av telefonen utan att lämna meddelande om varför eller när han återkommer så jag får vackert fortsätta ringa och hoppas på att han kommer tillbaka.

&%#)!! Jag är pank och trött på försäkringskassan. Min ork räcker till att försöka leva, jag har verkligen inte lust att lägga min mycket ringa kraft på att jaga försäkringskassan för att få ihop dom pengar jag ska ha.

Annons:
Rocktjejen
9/29/08, 4:29 PM
#1

Ja du Hanna jag är så glad för att dom betalar ut mina pengar här i tid..Men jag förstår heller allvarligt talat inte vad dom sysslar med..ska det vara så svårt antar att du har samma inkomst varje mån? det borde ju vara enkelt för dom..det blir bara värre o värre med FK..man mår inte direkt bättre utav att veta att man inte kan betala sina räkningar och att man inte har pengar överhuvudtaget.

Nej skäms på er FK

HannaM
9/29/08, 4:36 PM
#2

Ja samma inkomst, samma intyg som förra månden, inget nytt alltså. Inte svårare än att bara betala ut? Eller vad har jag missat. Ekonomiska problem är min absolut största stressfaktor, finns inget jag blir så upprörd och stressad över som problem med pengar, speciellt när jag inte kan göra något åt et själv.

Cat
9/29/08, 9:39 PM
#3

Jag väntar på hyrespengar men i deras takt hinner jag väl bli vräkt innan. Skandal att dom aldrig kan sköta sitt jobb!

David
9/30/08, 4:11 AM
#4

Du vet väl vad FK står för? FörnedringsKassan. För det är precis så man känner sig efter att ha haft kontakt med dem.

Vi, du och jag, vi betalar skatt, och FK drivs med skattemedel och ska hjälpa oss när vi behöver hjälp. I vår skatt ingår de socialförsäkringar som FK "hjälper" oss med.

Jag är inte förvånad att många vill jobba svart. Varför ska man betala nästan hälften av vad man tjänar i skatt och inte få ett dugg tillbaka när man behöver det?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

zmulan
9/30/08, 10:11 AM
#5

HannaM, jag förstår dig så väl!!!! *suckar* Har skullat ringa FK i en månad men telefonskräcken har satt stopp… har väntat på´besked för min förebyggande ss. Tack och lov kom svaret igår…  bara 30 dagar för sent… men jag slapp ringa!!

Hoppas det löser sig snabbt för dig!!! Håller tummar o tår!!

Kram kram på dig

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

svava
9/30/08, 8:06 PM
#6

Förlåt Hanna men jag kan inte annat än få en bild av oss FK beroende, gå till affären och betala vår mjölk i natura.. undrar vad ett bröd kan kosta   

Jag hade just ett samtal med en tjej som är fackligt engagerad på ganska hög nivå, hon blev förstummad över att sjukersättning inte höjs i takt med andra lönelyft..

Nä nu känner jag att jag skulle klara av att köpa mjölk idag, men fan inget bröd  

Kram i allt elände gumman

svava

Annons:
HannaM
10/1/08, 3:02 PM
#7

Hej hå hej hååå vi älskar EFF å KÅÅÅÅÅ 

Försökte nå min handläggare idag igen (igår var jag upptagen). Först var han på lunch, sen var det upptaget och det gav mig lite hopp, då var han ju där i alla fall. Ringer 20 minuter senare " numret du försöker ringa går inte att nå för tillfället, var god försök senare". Kan dom inte ha en telefonsvarare i alla fall så jag på något vis kan komma i kontakt med honom!

Får väl traska iväg och köpa min mjölk för minus 93 kronor (nuvarande saldo på kontot) eller om det blir betalning i natura…

paronskrutten
10/1/08, 8:36 PM
#8

Usch, Hanna.. minus 93 kronor låter förjäkligt helt enkelt. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, iom att jag inte har ett uns erfarenhet av FK, men jag tänker på dig iaf, även om det hjälper föga för din ekonomi.

Helena

[aspie]
10/1/08, 9:15 PM
#9

En annan har ju minus ca 130.000 på kontotGråter

svava
10/3/08, 6:16 PM
#10

aspie
japp ligger väl någonstans där +. Kommer aldrig att kunna betala  :(

Hanna.. finns det någon runt dig som kan hjälpa dig några dagar.? Nu blir det ju Helg. Usch nä.. nu blir jag blir orolig.. äta måste man ju även om man får välja bort allt annat.

HannaM
10/3/08, 7:34 PM
#11

Nu fick jag mina pengar, väntar på att min handläggare ska ringa (har fortfarande inte fått tag på honom) och berätta hur dom lyckas slarva bort en utbetalning, jag är verkligen uppriktigt intresserad av hur dom klarar av det.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: