Annons:
Etikettvad-är-ångest
Läst 8675 ggr
Ascot
2008-12-06 18:45

Högt blodtryck=ångest

Eller är det ångesten som ger högt blodtryck?

Annons:
Aviendha
2008-12-06 20:12
#1

Inte en aning du.. Jag tror inte jag hade högre blodtryck då jämfört med innan. Men alla reagerar ju olika. Kollade ju inte precis trycket vid panikångesten ;) Men det är inte omöjligt då bla. stress höjer trycket..

catlins
2008-12-06 22:01
#2

#0

De ggr jag tagit blodtrycket på öppenpsyk har jag som man brukar få göra vilat ett tag innan, tar man det när man är uppe i varv, har ångest så blir det högre just då.

Vissa mediciner får man högre blodtryck av, ex efexoren. Jag fick byta till minipiller istället för p-piller då jag åt efexor för att båda de två är blodtryckshöjande.

Besök mig gärna på Ronias matte

thommyj
2008-12-08 23:50
#3

Jo-Ångerst är = högre blodtryck.

Gick in i väggen för 2år sedan,resultat,,,panikångerst och skyhögt blodtryck.Idag mår jag bättre och blodtrycket är stabilt.Äter inga blodtrycksänkande piller,trycket blev bättre när jag började må bättre.Så oroa dig inte för mycket,det blir bättre……..

HannaM
2008-12-09 00:33
#4

#3 men inte för alla? eller? jag har snarast lågt blodtryck.

Muuu
2008-12-09 10:00
#5

Jag tror ångesten höjer blodtrycket.

Men jag är inte säker på hur det funkar, för jag har tidigare haft högt blodtryck och ätit betablockerare för det och trots att ångesten succesivt har ökat så har blodtrycket gått ner så jag har kunnat trappat ut och slutat med medicinen.

Däremot gick själva uttrappningen av dom grymt tungt och gav massiv ökad ångest, vilket tydligen var en inte helt ovanlig biverkning. Nu har ångesten stabilliserat sig lite men är fortfarande näst intill ohanterbar. Menmen jag håller tummarna för att det ska lätta någon gång.

Upp till toppen
Annons: