Annons:
Etikettvad-är-ångest
Läst 14579 ggr
Ascot
2009-02-01 13:12

Frusen vid ångest?

Ibland fryser jag så jag skakar. Ett tecken på ångest? eller spänningar? Blir då också snurrig och vimsig i huvudet.

Annons:
evrekaw
2009-02-01 15:37
#1

väldigt svårt att komma med annat än grova gissningar när du berättar så lite om omständigheterna kring detta… Berätta mer är du snäll…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Ascot
2009-02-01 17:00
#2

Jag får panikattacker emellanåt, äter Xanor för detta, men ibland så är jag bara så trött o frusen. Utan att få panikattacker. Oftast på kvällarna av någon anledning. Och även på helgerna när man är ledig och hade tänkt sig göra en massa.

evrekaw
2009-02-01 19:26
#3

Mmmm… Men då vet du ju redan vad en panikattack och ångest är… Man får inte Xanor för inget…

Trött och frusen kan man vara ändå… Varför förknippar du det med att det eventuellt skulle vara ångest och/eller spänningar?

Äter du som du ska? Sover du som du ska?

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Ascot
2009-02-01 20:55
#4

Jo det skall alla veta att jag vet. Jag fryser mest när jag är spänd eller är stressad. Jag äter som jag skall, sover bra om nätterna. Äter inte Xanor regelbundet, bara vid behov.

HannaM
2009-02-01 21:45
#5

Jag fryser ofta när jag är nere, inte när jag har ångest utan är liten ledsen och ynklig. När livet är svart. Då fryser jag extra mycket.

isa
2009-02-03 14:06
#6

Jag brukar "avsluta" mina panikångestattacker och kraftiga ångesttillstånd med att frysa. Sen blir jag jättetrött.

För min del tror jag det är kroppen som talar om för mig att nu har den haft jättejobbigt, fryser som ett tecken på att jag är jättetrött och "slutkörd" för det blir så kraftig påfrestning för mig .

Annons:
[Tassy]
2009-02-03 23:49
#7

ett av de första tecknena hos mig att ångest är på ingående är att jag börjar frysa och skaka väldigt mycket.

Mvh Tassy

evrekaw
2009-02-04 03:08
#8

Antar att ni alla är så unga… Är 40-plus och klimakteriesvettingarna gör sig snarare påminnda än att jag fryser… Det är väl därför jag har svårt att känna igen mig i  detta…

                                                        Skäms

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Ascot
2009-02-04 18:31
#9

Jag är 50-plus och är väl mitt i, svettas ibland och som sagt fryser väldigt ibland. Det finns ju något som heter kylvallningar. Det är kanske det.

meffi
2011-05-18 11:53
#10

Jag blir frusen vid ångest samt uttrappning av lyrica så det är inte helt omöjligt, men som någon ovan sa är det svårt att säga någonting när människor reagerar olika vid stress och ångest.

Brunabonan
2012-09-07 10:57
#11

jag har stress och panikångest tydligen, verkar det som säger läkarna mest troligt, men det är ingen som direkt gjort ngt test på mig, jag kan känna av allt det där (34 år) jag vet ej om jag skulle säga att jag fryser men däremot vill jag hela tiden ligga med extraelementet och ha filten över, lixom bara lapar värme, så ja, jag tror det har ngt med ångestne att göra att kroppen reagerar så ibland.

torpartanten
2012-09-07 17:46
#12

Jag kan frysa, svettas, vara iskall eller skållhet från en sekund till en annan. Fötter och händer kan kännas som isbitar, eller varma som spisplattor. Nog kan det vara ångest och stress, trött kropp och själ. För mig är det inget konstigt iallafall.

www.torpartanten.blogg.se

torpartanten
2012-09-07 17:46
#13

Jag kan frysa, svettas, vara iskall eller skållhet från en sekund till en annan. Fötter och händer kan kännas som isbitar, eller varma som spisplattor. Nog kan det vara ångest och stress, trött kropp och själ. För mig är det inget konstigt iallafall.

www.torpartanten.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: