Annons:
Etiketttotalt-onödigt
Läst 3307 ggr
svava
10/16/09, 6:16 PM

Vuxna Bris barn

När jag var ett barn, fanns inte BRIS. Det fanns nästan ingenting för oss som mådde så dåligt eller var med om dåliga onda saker.

Jag önskar att det hade funnits.

Var tar våra nutida BRIS barn vägen när dom är för gamla för att vara barn mer??

Annons:
HannaM
10/17/09, 3:46 AM
#1

Det finns ibland.. vi hade förut en psykjour dit man kunde ringa och få stöd när det var jobbigt. På flera andra håll i stockholm finns den möjligheten kvar. Annars finns jourhavande medmänniska, jourhavande präst och lite sånt.

svava
10/17/09, 9:33 PM
#2

ok..

kanske är ok.. jag kanske ska försöka hitta nått

HannaM
10/18/09, 7:12 PM
#3

Det kan vara en ide! Kolla högst upp på det nålade inlägget "När det krisar akut" det finns en länk till ett inlägg på psykologi.ifokus med massa olika telefonnummer. Kanske finns det något som passar?

svava
10/19/09, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

tack för att du svarar mig HannaM..

Jag har tittat, men de telenr, har jag..

Det är svårt tycker jag att prata, skulle gärna vilja ha som man kunde maila, jag tycker det är så mycket lättare

Pratar jag så hulkar jag och snörvlar så man inte hör vad jag säger,, om jag skriver kan det rinna fritt, ingen som hör eller ser mig..

kram svava

HannaM
10/19/09, 9:38 PM
#5

Föredrar också att skriva… och har fördelen att kunna skriva till min samtalskontakt. Det blir ingen direkt respons men jag får i alla fall skriva av mig.

svava
10/20/09, 8:44 PM
#6

ja men det är ofta bara det som behövs..

iof är det oxå skönt om man vet att det i alla fall blir läst..

Här på focus är det skönt när man får lite respons,, man är ju inte så osynlig längre då. Det räcker med så lite för att känna att man finns..

Annons:
[Ambrosia]
10/21/09, 12:30 AM
#7

Jag pratade med min vän i dag och hon sa att hon hade ringt till nåt som hette jourhavande vän några gånger nu på senaste tiden. Hon sa att de var bra att prata med. Jag kan fråga henne om nummret dit i morgon.

Med Vänlig Hälsning / Ambrosia

svava
10/21/09, 7:22 AM
#8

Det skulle vara gulligt av dig..

tack

kram

svava

[Ambrosia]
11/3/09, 12:53 AM
#9

http://www.jourhavande-medmanniska.com/

Den är i Stockholm, mena lla från hela landet får nog ringa dit.

Jag funderar också på att ringa dit.

Kram Ambrosia

[Ambrosia]
11/5/09, 6:41 PM
#10

Jag har ej ringt till Jourhavande medmänniska ännu, men skulle nog behöva det. Men jag är lite rädd att dom ska dömma en om man har problem med olika saker. Eftersom de är vanliga människor, som inte har psykiatrisk utbildning. Men vem vet, det kanske är bra det med, att de inte har det. Någon som har provat att ringa dem? hur var det?

Med Vänlig Hälsning / Ambrosia

svava
11/6/09, 12:52 PM
#11

Ibland kan det nog vara bra att dom inte har utbildning, för mycket går förlorat i utbildningen, . 
dom som inte har utbildningen och väljer att vara jourhavande medmänniska känns som om dom antingen vet hur det känns, eller har ett stort hjärta..

jag tror inte att dom dömmer en alls, dom får inte änns betalt för att vara där.. Alltså bryr dom sig

kramisar

HannaM
11/6/09, 3:53 PM
#12

Jag är lite rädd att jag ska skrämma skiten ur dom om jag berättar hur det verklgien känns så jag har inte vågat ringa.

svava
11/6/09, 4:16 PM
#13

Ja så kan ju jag med känna :/

en gång så skulle jag bara lätta mitt hjärta lite för en terapeft, hon satt och såg på mig och sedan vägrade hon att släppa hem mig..

Då tänkte jag…. " JÖSSÖS sådana här tankar flyter ständigt runt i mitt huvud "

hon var så skärrad… jaja hon var kanske ny.. jag vet inte, men jag passar mig för vad jag säger till vem *LoL*

men i telefonen är du ju anonym… man kan tom. lägga på m det blir för mycket för en..

Det skulle jag iof. inte kunna med att göra…. men man kan

Annons:
HannaM
11/6/09, 4:18 PM
#14

Jo men jag tänkte speciellt på typ jourhavande medmänniska, dom som är utbildade får ta det=p Men dom stackarna som sitter där och inte har utbildning kanske inte kan bemöta det på rätt sätt..

svava
11/6/09, 9:54 PM
#15

Jag tror att dom flesta som sitter där är ganska vana.

Man tror ju oxå ofta att man är jätte knasig och har jätte konstiga saker/tankar för sig, men så lyssnar man på några och upptäcker att man inte är så helt ensam..

Upp till toppen
Annons: