Annons:
Etiketti-media
Läst 3700 ggr
HannaM
4/30/10, 10:51 PM

Choklad och depression hänger ihop?

Annons:
[YlvaP]
5/1/10, 11:04 AM
#1

Ja det kan jag tänka mig att det hänger ihop. Känner också chokladsug när jag är nere.

HannaM
5/1/10, 4:34 PM
Chippers
5/1/10, 7:34 PM
#3

Jag tror också på det. Är chokladberoende och MÅSTE få i mig något varje dag, annars klarar jag inte av vardagen.

-Nico-
6/11/14, 5:36 PM
#4

Hihi, min terapeut är jämt chokladsugen…

Freddy20
6/11/14, 10:08 PM
#5

Om man vänder på det då, är det nån som sett nåt samband med att må sämre psykiskt de dagar man äter mer choklad eller så?

MjauMu
6/12/14, 6:34 PM
#6

choklad höjer väl kroppens lyckohormoner så man ska väl bli gladare ju mer choklad man äter. Kanske kan choklad ersätta antidepressiva läkemedel?

Annons:
-Nico-
6/13/14, 3:05 PM
#7

Det låter bra, medicinen smakar ju skit. Speciellt när tabletterna fastnar i halsen…

JvK
6/17/14, 5:38 PM
#8

Visst hjälper choklad. Men då handlar det inte om Marabou mjölkchoklad som är fullproppad med socker (Socker för övrigt försvårar depression), utan riktig choklad med över 80-90% cacao. Den gör nytta. Många drar sig från köpa sån antingen för att många sorter smakar rätt bittert eller för att det kostar mer. Det där med pengar är egentligen helt ologiskt. Mumsar man på en god (inte bitter) 90% choklad, klarar man inte alls av att stoppa i sig lika mycket som man äter av Marabou mjölkchoklad. Man blir "mätt" fortare. Alltså blir det faktiskt billigare i längden :P Kan rekommendera Anthon Berg "Salmiak" och "Mint & Caramel". Smakar väldigt mycket och inte det mista bitter. Min särbo har inga problem att äta upp hela 200 gr mjölkchoklad på en gång. Men han äter aldrig upp hela Anthon Bergs, som väger 100 gr. Så får jag höra: "Den smakar ju så starkt. Klart jag inte kan äta så mycket". Det är kanske bra, ju mindre socker han får i sig, desto mindre blir hans ångest. Något jag också märkte när jag åt mjölkchoklad. Man blir jätte glad i en timme och sen känner man sig fruktansvärt nere.

Upp till toppen
Annons: