Annons:
Etikettspecifik-fobi
Läst 1868 ggr
[Elliesen]
1/17/13, 6:08 PM

Extrem överdriven fobi

Jag har sedan jag var liten haft en väldigt överdriven fobi och jag känner mig otroligt barnslig för att det tar över mitt liv.

Blodådror på handlederna..

Jag går runt som en sombie hela dagarna av trötthet för att jag inte kan somna. Det gör liksom ont i handlederna, obehagligt ont och det får mig att bara vilja kräkas och hela kroppen äcklas och ryser. Jag kan inte somna för att det är så svårt att hitta sköna ställningar med handlederna långt bort från mina ögon och tanke zoon. Men även om jag har dom längs sidorna så känner jag fortfarande av dom och jag har ligga i timmar och rysa och skaka på hela kroppen av obehag FÖR ATT DOM FINNS.

Det gör mig så fruktansvärt äcklad och jag får en stark vilja att bara hugga av armarna för att slippa känna det här trycket/smärtan i handlederna.

Det tar över på dessa vis:

* Jag kan inte somna

* Jag måste lämna klassrummet om läraren skulle prata om (hjärtat, kärl mm)

* Jag hatar kläder och saker som nuddar handlederna och måste därför anpassa hela tiden

* Ryser om jag ser någon annans eller mina egna blodådror och får kvälningar

Bläbläbläblä.

Jag vet fan inte vad jag ska göra åt saken å ja börjar känna mig så otroligt fånig.. :/

Annons:
[Murvel]
1/19/13, 6:54 AM
#1

Kontakta psykolog. Om du går i skolan finns det säkert någon du kan kontakta som du kan prata med och som kan hjälpa dig vidare. Du har fått en fixering och kanske kan det hjälpa om du försöker lista ut VARFÖR du mår så dåligt av det? Jag har också problem med sådana saker, men som du säger så tar det över ditt liv (främst gällande punkten att du inte kan sova för att du tänker på det) och då måste du få hjälp.

Upp till toppen
Annons: