Etikettövrigt
Läst 1555 ggr
Niiinah92
2013-01-04, 21:37

Orkar snart inte mer.......

Usch är å less på migsjälv och önskar så innerligt att jag inte var så förbannat rädd för att göra fel eller vad andra tycker och tänker om mig.

Ikväll ligger jag med en stor klump i magen och mörka tankar, varför? Jo för att skolan hört av sig via mejl om att jag inte klarade en kurs förra våren och den måste jag ha klarat innan jag kan börja den kursen vi ska starta den 21:e………..om jag inte klarar den innan dess får jag kanske inte fortsätta eller ja jag vet inte de talar ju inte om sådant och inget svar på om jag kan få dispens eller svar på mina frågor kan jag få förren tidigast måndag så lär ligga hela helgen med ångesten krampaktigt i bröstet.

Jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv, vet inte hur jag ska göra för att komma fram till det heller, de saker jag skulle vilja möjligen testa eller göra gör jag inte pga av all osäkerhet kring det samt pengakostnader osv. dessutom är jag rädd för vad familj, vänner och släkt ska tycka om jag väljer att hoppa av min utbildning eller om jag inte klarar av den. Jag hör ofta att det är vanligt att man misslyckas och att det är okej osv. men jag är livrädd för att misslyckas och ändå är det det som jag alltid gör. Jag vågar inte ens ringa och prata med någon i familjen om att jag har problem i skolan eftersom jag inte vill att de ska se mig misslyckas……..

citytjejen
2013-01-07, 14:24

Jag förstår precis hur du känner, att du inte vet vad du vill och hur göra. Men jag tycker ändå att du ska försöka samla kraft och mod att prata med någon vän eller någon i din familj istället för att du ska bära på allt jobbigt själv! Jag tror säkert att du kommer få stöd, och det kommer kännas lättare när du berättat också.

Och man vet inte alltid vad man vill göra med sitt liv, man måste misslyckas ibland, för till slut så lyckas man och har då även fått lite livserfarenhet och lärt sig vad som funkar och vad som inte funkar.

Så första steget tycker jag är att berätta för någon, ibland kan det räcka med att prata om det, och sen kan man börja tänka i nya banor som man inte tänkt i förut.

All lycka till dig!

/Christina

Niiinah92
2013-01-07, 16:28

Skolan verkar ha ordnat sig i alla fall, de körde med skrämselskott dvs. den kursen de sa att jag behövde ha färdigt inte längre behövs så jag är good to go när vårterminen drar igång, en helgs sömnlöshet och ångest för ingenting *suck*. Har kontaktat kurator (igen) så får hoppas jag får en tid snart och att jag klarar ta mig dit……….

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Niiinah92
2013-01-15, 01:13

Har tid till kuratorn på ungdomsmottagningen på torsdag, hoppas dagarna går snabbt för ångesten har eskalerat och jag har inte varit i skolan under de senaste fem gångerna, jag vet inte varför jag inte klarar att gå dit…….

Upp till toppen