Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 5363 ggr
blondifire
2012-12-21 09:04

För akutattacker..

för mina akuta panikattacker skrevs det nu ut Lergigan ist för stesolid, nån som vet om o hur dom funkar ? vad kan jag förvänta mig ? är alltid livrädd o prova nya piller Obestämd

S*Winsnes Wilda

Annons:
blondifire
2012-12-22 09:36
#1

ingen ?? fått theralen nu oxå som jag heller aldrig haft…

S*Winsnes Wilda

blondifire
2012-12-22 17:18
#2

edit: lyrica va d hon skrev ut så jag undrar efter o ha läst om dom, kan man äta dom samtidigt som mirtazapin för d skulle jag enl henne…

S*Winsnes Wilda

[Qimsid]
2012-12-23 20:25
#3

Har läkaren sagt att det går bra så skulle jag lita mer till dem orden än någon som kom med lite egna tips här.

Jag är inte för tabletter, men ser du ingen annan utväg och verkligen behöver hjälpen för att lyfta dig så testa. Alla tabletter fungerar olika på olika personer. Ibland hjälper dem och ibland inte.

Lindansare
2012-12-23 20:42
#4

Theralen är jättebra!! Du blir lite trött  (jättebra som sömnmedicin i lite större doser) och ångesten lindras.

Lyrica har jag ätit och blev både speedad ochh trött på dem, men främst hungrig.

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Caaassiiie
2012-12-25 22:14
#5

Det är så svårt att säga hur en tablett påverkar en person då alla påverkas olika.

Jag har själv ingen bra erfarenhet av piller i allmänhet. Jag har provat Lergigan och Theralen, jag fick svåra magsmärtor istället. Men ingen trodde på mig utan sa att det var min "panikångest" jo visst.. Så istället för att trappa ner, så fick jag sluta tvärt, för mag smärtorna och huvudvärken var inte att leka med. Jag blev inte ens dåsig av theralen.

Så det är mycket mycket svårt att säga eller fråga någon, för alla reagerar olika på mediciner. Det är väll värt att pröva, men jag är numera antimediciner för läkare är bra på att trycka på en lite vad som i hopp om att det reder saker och ting.

Men bli inte avskräckt av mig nu. Menar bara väl, lycka till!

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




blondifire
2012-12-26 10:08
#6

trodde d va theralen men det va lyrica, naturligtvis går jag ju inte efter vad nån skriver j sökte bara andras erfarenheter o tabletter måste jag tyvärr äta, haft panikångestsyndrom i 13 år med återkommande depressioner som just nu e värre än nånsin, man måste ju fungera speciellt ensam med fyra barn Obestämd

S*Winsnes Wilda

Annons:
vallhund
2012-12-27 01:47
#7

# 5

Huruvida man blir dåsig eller inte av Theralen är dosrelaterat, tar du för mycket blir de helt klart medvetslös.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Caaassiiie
2012-12-27 17:02
#8

#7

Jo jo det är klart, men nu menar jag ju doser som är mer "normala" eller vad jag ska säga. En person som inte reagerar på Theralen, ska ju inte sätta i sig en hel burk/flaska medicin för att få effekt kan jag tycka. Det är bara mer skadligt än hjälpsamt.

#6
Ja okej, jag tänkte bara säga det ändå. Om någon annan läser tråden också och funderar över samma sak. För alla reagerar ju olika. Tråkigt att du måste ha fast medicin, men jag hoppas det hjälper dig. För att inte känna sig så bra och sen va ensamstående med fyra barn måste va en kamp bara det. Men jag tror på dig, du verkar väldigt klok och jag önskar dig lycka till Glad

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




blondifire
2012-12-29 09:52
#9

Tack. får förtydliga jag fick inte theralen utan lergigan o har fortf inte vågat prova dom :-/ nu har iofs mina akutattacker börjat ge med sig men vill veta vad man kan förvänta sig, typ hjärtklappning osv ? vet att alla reagerar olika men lyssnar gärna på andras erfarenheter…

S*Winsnes Wilda

vallhund
2012-12-29 10:00
#10

Jag upplever Lergigan som en mycket bra medicin mot ångest o ibland för sömn.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Caaassiiie
2012-12-29 15:43
#11

Jo jag vet att du inte fick theralen längre, men principen om att man inte ska behöva sätta i sig en hel burk/flaska för att få effekt stämmer ju ändå, oavsett vad det är för medicin. Alla reagerar ju helt olika på olika mycket!

Tänk inte så jätte mycket på vad som kan hända om du provar medicinen, du kan omedvetet trigga fram hjärtklappningen själv, för att du har hört det av någon annan, eller "förväntar" dig att de kan hända. Enklaste sättet att ta reda på om du reagerar med hjärtklappning osv, är helt enkelt att bara prova. Sen kan man bolla tankar kring det. Det är bara dumt att eventuellt "stressa" upp sig själv för effekter som kanske inte drabbar dig. Tänk så känner du knappast av någonting och dem hälper dig suveränt ändå?

Men jag förstår helt hur du menar och tänker, så jag angriper inte dig eller det du säger, så du inte uppfattar mig fel. Men ångest kan föda ny ångest, bara min tanke och lite egen erfarenhet.

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Upp till toppen
Annons: