Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 5347 ggr
lilli-l
10/19/12, 10:01 AM

Sömntabletter!

Hur länge har ni ätit sömntabletter/insomningstabletter?

Carpe Diem….Fånga dagen

Annons:
HannaM
10/19/12, 11:08 AM
#1

Har ätit melatonin sedan i våras någon gång.

lilli-l
10/19/12, 12:42 PM
#2

Hanna..hjälper Melatoninet? Har du ätit annat någongång?Skrattande

Carpe Diem….Fånga dagen

HannaM
10/19/12, 12:57 PM
#3

Jag har inte ätit andra sömntabletter/insomningstabletter, däremot haft atarax som lugnande.. det hjälpte mig inte med ångesten även om jag kunde somna om jag tog tillräckligt många men då var jag groggy hela dagen efteråt.

Melatoninet somnar jag gott av, oftast inom en halvtimme och jag känner ingenting dagen efter. Tror dock att circadin som är det vanligaste melatoninpillret är depot så viss risk för att det hänger i lite längre finns ju.

lilli-l
10/19/12, 1:22 PM
#4

Ok Flört Tack, Hanna!

Carpe Diem….Fånga dagen

PiganX
10/19/12, 7:29 PM
#5

I nån månad om jag minns rätt, började med Theralen som inte funkade alls, bara gjorde mig utmattad i kroppen och "bakis" dan efter. Nu äter jag Circadin och det funkar hur bra som helst, dock gör den så att jag vaknar flera gånger under natten och har svårt att somna om. Så har precis ökat dosen, men om det inte funkar skulle jag få nån annan medicin som bara hjälper mig att somna, så att jag är medicin-fri resten av natten, det kanske hjälper.

Anook
10/23/12, 3:46 PM
#6

Snart två år.

Växlar mellan Zopiklon och Stilnoct.

Annons:
Perly
10/24/12, 4:44 PM
#7

Hoppar in då jag undrar om ni märkt av några andra biverkningar, ex minnesluckor från innan ni somnar/natten? (ex att någon berättar för er att ni gjort/sagt något som ni inte hade en aning om)

Alltid Oavsett

lilli-l
10/24/12, 5:05 PM
#8

#7 Jag äter Stilnoct och jag har hört "de mina" säga att jagt pratar i sömnen..vilket jag inte gjort innan jag började med stilnoct! Ibland kan jag ha väldiga disskutioner med mig själv..hehe.. och så har jag vaknat på morgonen och undrat: vem i hela friden har dragit ur laddningskabeln till min mobil Flört och ibland är jag lite borta och har skrivit på facebook, som jag brukar ligga och uppdatera mig med på kvällen då jag lagt mig, som jag inte riktigt minns att jag skrivit! Fast inget galet..men ändå!

Men jag tar min tablett precis när jag lägger mig i sängen på kvällen..skulle ALDRIG våga ta den och vara uppe och gå!

Då tror jag att man säkert skulle hitta på saker man inte vet att man gör!!

#6 varför växlar du mellan Zopiklon och Stilnoct? Och när du ätit så pass länge, har du måst öka dosen för att få effekt?

Jag har ätit sömntabletter sen i somras, kontinuerligt. Jag började med Zopiklon..men blev lite stressad i kroppen, som myrkrypningar, av den så jag bytte till Stilnoct och jag tycker dom är jättebra! Helt suveräna! En tablett vid sängdags och 10-15 minuter senare..sööömn Skrattande

Carpe Diem….Fånga dagen

Perly
10/24/12, 5:23 PM
#9

#8 Hehe detta verkar obehagligt, är förtsås kanske bättre än att inte få nån sömn men skulle inte våga sova med rumsdörren olåst då, tänk vad man skulle kunna råka hitta på om man har riktig otur

Alltid Oavsett

lilli-l
10/24/12, 5:32 PM
#10

#9 Det är nog ingen fara så länge man lägger sig just när man tagit tabletten.. men jag förstår vad du menar..hahaha!

Vet en som blanda Stilnoct med alkohol, mitt på dagen! Hon vakna till liv på en pub, nära där hon bor, med olika skor på fötterna och bara linne och trosor på kroppen Förvånad

Så alkohol och sömnpiller = allvarliga biverkningar! Absolut förbjudet!! Speciellt då Stilnoct..men medicin överlag är ju aldrig bra att blanda ihop med alkohol..

Carpe Diem….Fånga dagen

Perly
10/24/12, 6:48 PM
#11

#10 Usch, händelsen med puben lät inget vidare, tänk vad som skulle kunna hända då, inte trevligt alls Obestämd

Läkare har pratat om att jag behöver sömntabletter men känns inte så lovande då jag har som vana att alltid gå upp på toaletten kl 4, undrar hur det skulle gå då

Alltid Oavsett

HannaM
10/24/12, 10:00 PM
#12

Jag märker inte en enda biverkning. Jag är jättenöjd faktiskt.

lilli-l
10/25/12, 10:19 AM
#13

#11 Jag går upp på toaletten säkert 3-4 ggr per natt och jag har aldrig haft något krångel med det! Bara att jag är lite tröttare än vanligt just vid 12-tiden på natten, men absolut inte "borta" i hjärnan!

Tror inte du behöver oroa dig och det finns ju zopiklon som är lite skillnad från stilnocten!

Finns ju inget värre än att inte kunna sova..speciellt då man har jobbig ångest och som jag..fibromyalgi! Blir tokig och väldigt mera smärtig om jag inte får sova!!

Och händelsen med puben..det var just inte bara en tablett stilnoct och så hade hon ju blandat in både alkohol och morfinpreparat (smärtlindrande) Helt galet!!

Men sköter man sin dos så är det ju ok!

Carpe Diem….Fånga dagen

Annons:
Perly
10/25/12, 11:22 AM
#14

#13 hm okey tur det, har fått höra så mycket skumma historier om folk som går på sömntabletter så tillsist vet man ju inte vad man ska tro längre

Då kanske det skulle vara värt att prova och se om det blir bättre med tabletter

Alltid Oavsett

Upp till toppen
Annons: