Etikettakut-stöd
Läst 3461 ggr
Nannah
2012-09-27, 13:00

Vad är detta för symptom?

Hej!

Så här har jag känt de senaste veckorna…(!)

Självjkart ska jag dra iväg till min vårdcentral och prata med doktorn om detta lidande…

Tar 25 mg Zoloft sedan 4 år tillbaka,

Undrar bara om någon känner liknande, och vad det antagligen kan bero på. Kan tilläga att jag har det väldigt tufft med min familj just nu. Konflikter, lite "heders" relaterade varningar, … öh, behöver nog ej nämna allt!

Så här mår jag:

Spänningar i hela kroppen

muskelsammandragningar

ofrivilliga skakningar/ryckningarstelhet

fryser plötslig

trötthet som övergår till ångest eller deppression

plötsliga gråtattacker

en stark vilja att bara lägga mig ner,raklång på sängen och låta min kropp skaka "färdigt"

rädsla

spyr upp min frukost vid nästan, samma tidpunkt på dagen (11.30)

uppblåst mage/regelbundna toalettbesökstark stresskänsla fast än jag inte har något alls att göra!

:(

makkeosv
2012-09-30, 23:15

Stress, panikångest.

Nannah
2012-10-01, 18:53

Jo…Det förstår jag,

Hoppas det bara är det, inget så allvarligt.. :s

Vettefan vad jag ska ta mig till. Varit såhär i en månad snart!

Funderar på att lägga in mig på en psykakut… :S

Wand
2012-10-01, 20:57

Zoloft, är inte det samma sak som sertralin? Jag äter 150mg sertralin så det var därför jag reagerade, haha… 

Annars säger jag också stress och panikångest. Det kan ju handla om någon form av depression.

Känner du dig orolig så kan det vara väldigt bra att skriva in sig på psyket, jag blev tvångsintagen dit efter flera självmordsförsök och jag tycker inte att man ska låta det gå så långt. Hade jag själv innan detta faktiskt tänkt på att man kan lägga in sig själv när man mår dåligt så skulle jag ha gjort det.

De har bra koll och kan ha dig under observation för att se hur pass grov ångest/depression det handlar om.

Det låter som att du bör kolla upp det snarast möjligt oavsett vad, be om en akuttid hos läkare och kräv hjälp. Man ska inte må så här.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Upp till toppen