Annons:
Etiketterposttraumatiskt-stressyndromptsd
Läst 1255 ggr
Anonym
Anonym
1/14/19, 6:25 PM

(X) Självmordsförsök på avdelning

Vid ca 17:00, söndagen den 13:de Januari återvände jag till avdelningen i ett otroligt argt och

ångestfyllt tillstånd på grund av att personal på avdelningen skrivit i min journal att jag inte förstod

varför jag skadat mig. Jag var vid tillfället inskriven på grund av självskadeimpulser, dissociationer

och självmordstankar/planer

Jag lämnade ett papper med klara suicidtankar till en skötare direkt när jag kom till avdelningen.

Lämnades sedan ensam en timme i rummet där jag satt och stortjöt och bara ville dö. 

[Inlägg redigerat av Sajtvärd, text borttagen]

Under ca en kvart kollade de blodtryck, saturation, gav mig

ångestdämpande och satt hos mig. Till slut fick de ut mig på avdelningen där jag satt i ca 10

minuter innan jag gick tillbaka till rummet.

Ingen kom och kollade till mig, utan den enda kontakten jag hade med personal var när jag bad om

att få gå ut och röka och fråga om läkaren skulle komma snart. Läkaren kom till avdelningen och

skrev in en patient, men träffade inte mig då personalen påstod att jag nekat till att träffa läkaren.

Detta var inte sant, jag frågade upprepade gånger efter läkaren.

Till slut blev jag så frustrerad över hela situationen så att jag krävde att få mina saker och bli

utsläppt. Mentalskötaren ville inte men sjuksystern sa, när hon inte trodde att jag hörde "Leona är

inte enda patienten här så hon kan ta sina saker och gå". Mentalskötaren var fortfarande ovillig,

men gav mig mina saker. Sjuksystern kom och påstod att hon aldrig hade sagt det och vi hamnade

i en dispyt om vad som skrivits i min journal innan hon till slut släppte ut mig, ca fyra timmar efter ett

självmordsförsök.

Jag som är i behov av vård, har helt tappat tilltron till psykiatrin, vilket är väldigt skadligt i och med

att jag perioder är i behov av inneliggande vård. Jag har noll förtroende för att jag faktiskt kommer

få vård om jag blir inlagd och det är en stor risk för upprepade självmordsförsök i och med den

obefintliga tillsyn som finns.

Jag vill klaga på att de, trots att jag lämnade ett papper med tydliga suicidtankar inte tittade till mig

på över en timme, och enda orsaken till att de gjorde det var att min man ringde.

Jag fick heller ingen tillsyn efter mitt självmordsförsök. Min man ringde mig ca en gång i halvtimmen

och under den perioden var det ingen som tittade till mig, utan jag var ensam på rummet.

Trots att jag begått ett självmordsförsök ca fyra timmar tidigare släpper sjuksköterskan ut mig från

avdeningen, utan att ha kontaktat en läkare. Trots att det fanns en läkare på avdelningen fick jag

inte träffa denne, då personal hittade på att jag nekat till det. Jag har telefonsamtal mellan min man

och vårdpersonal som beskriver mycket av vad som har hänt under kvällen inspelat. Dessutom har

enhetschef och läkare gjort avvikelserapporter om bristande journalföring, bristande tillsyn osv

Texten är kopierad från en pdf-fil, tror det är därför den blev lite konstig. Men jag undrar har inte avdelningen också ett ansvar att anmäla sig själva och inte bara skriva avvikelser?

Annons:
Calcifer
1/14/19, 6:50 PM
#1

Inlägget är redigerat, det är inte tillåtet att detaljerat beskriva suicidförsök. 

/ Mvh Sajtvärden


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
1/14/19, 6:52 PM
#2

Åh, det visste jag inte om, borde läst reglerna innan. Förlåt 😞

Upp till toppen
Annons: