Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1166 ggr
JohanC
2018-05-13 11:17

Möte med läkaren - Ska jag vara ärlig?

Hej,

Jag har ett litet dilemma. Om ca 2 veckor ska jag besöka husläkaren och prata om den ångest, oro och inre stress jag känner i kombination med den sociala fobi jag har.

Lite snabb bakgrund:

Jag har pratat om mina problem med en vän som har tagit Setralin under lång tid. Han bad mig testa Setralin vilket jag gjorde och fortfarande gör, problemet är att jag inte har det utskrivet utan det är min vän som bistår med tabletterna. Setralin har helt klart hjälpt mig att bli lugnare och stabilare i min tillvaro.

Nu vill jag gå till läkaren och få det utskrivet, jag vill såklart vara ärlig och säga att jag har tagit Setralin men jag är orolig för vad läkaren kommer att säga när jag berättar att jag har fått tabletterna  av en vän. Jag vet att detta inte är det smartaste jag gjort men nu är det som det är.

Vad tycker ni, ska jag säga som det är eller låta bli och berätta att jag redan äter Setralin?

Annons:
Zadeira
2018-05-13 11:25
#1

Du ska vara ärlig och säga som det är. Det är endast då du kan få korrekt hjälp.

Thotis90
2018-05-13 11:40
#2

Jag säger som #1

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[PeterTM]
2018-05-13 11:47
#3

Ärlig alltid. Oärlighet leder alltid till problem.

Maria
2018-05-13 12:23
#4

Håller med övriga här om att ärlighet kommer man längst med.

Betona gärna effekterna av medicinen så att du och läkaren kan komma fram till något som passar dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
2018-05-13 12:28
#5

Jag håller inte med - din vän kan råka illa ut. Din läkare kan bli så arg så han/hon inte vill skriva ut något till dig. Men du skall omedelbart sluta ta medicinen så att du är ditt vanliga jag när du träffar läkaren.