Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 885 ggr
Vetntens
2017-08-07 23:42

Hjälp!!

Jag får sån otrolig ångest över nästan allt. Får knappt några panik attacker men ångesten tränger sig ofta på. Speciellt över pengar. Jag älskar att spara och ha pengar på kontot. Det finns få saker jag avskyr att göra i mitt liv men en av dem sakerna är att köpa saker. Även om jag vill ha olika grejer så avskyr jag att betala för dem. Jag är 16 så det är enligt vissa ganska "onödiga" saker jag spenderar mina pengar på. Det kan jag till viss del hålla med om men faktum är att det jag spenderar mest pengar på är mat. Jag måste nämligen köpa mat då och då på grund av att min fritidsaktivitet gör så att jag inte hinner hem mellan skola och repetition. Då måste jag köpa mat på stan och det gör så att jag inte har råd att följa med och hitta på saker med mina kompisar. Mina föräldrar har sagt för länge sedan att de ska börja lägga ut för när jag VERKLIGEN behöver äta ute. (Jag pratade med mamma efter typ ett år av att jag betalat själv) men det har inte hänt. Det blir så illa att jag skipar maten ibland för jag vill inte be om pengar av dem eller skylla på att jag får för lite i månadspeng (får halva barn/studiebidraget och sparar resten) för jag får väldigt mycket! Jag vill kunna spendera mina pengar och inte få en klump i magen när jag slår in koden. Det behöver inte ens vara något "dyrt" det kan vara typ en pigelin för 7 spänn och jag velar endå för att jag tycker jag gör av med för mycket pengar. Snälla hjälp

Annons:
Ambrosia
2017-08-15 02:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tycker du bör prata om att du har ångest till dina föräldrar. Och be få mer pengar. För att du ska kunna följa med dina kompisar. Vilket vore det bästa som kan hända nu? Försök göra så att det blir så. Var inte rädd för att prata med dom. Kanske kan du boka en tid hos en skolkurator med. Och än läkare, på vårdcentralen, så du får medicin mot ångesten. Kram från Lisa

Upp till toppen
Annons: