Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2978 ggr
Sagolikt
2015-01-21, 17:48

Nedtrappning Seroquel (Quetiapin)

Försöker minska dosen Seroquel (eller Quetiapin som den numera heter) från 125 till 100 mg men det går inte så bra. Man skulle kunna säga att det går skitdåligt. Hur lång tid brukar det ta innan man slutar må så dåligt? Det är ju bara en ganska liten sänkning, jag har ju inte slutat helt. Jag har försökt med det här flera gånger förut men har alltid behövt gå upp i styrka igen för att jag inte pallar.

Jag fryser och svettas om vartannat, känner mig väldigt trött och avtrubbad (svårt att hänga med i samtal) och emellanåt kommer paranoida tankar. Den här gången vill jag verkligen lyckas med minskningen, men hur länge tror ni att det kommer att vara så här? En vecka? Två? En månad?

Zadeira
2015-01-21, 17:56
#1

Jag trappade ner från 75 mg till inget alls under en 3 veckors period, dvs sänkte med 25 mg i veckan. Jag märkte överhuvudtaget inte alls av någon skillnad när jag trappade ner, så tyvärr kan jag inte råda dig. Jag fick dock rådet av min läkare att det inte alls var konstigt om jag mådde dåligt en vecka eller två efter att ha trappat ner sådär, men det drabbade aldrig mig. Han sa att jag kunde få influensaliknande symtom upp mot 2 veckors tid, så om jag var du så skulle jag försöka hålla ut i alla fall 2 veckor. Skitjobbigt, men det kan absolut vara värt det.

Nu är jag på väg upp mot 200 mg Quetiapin om dagen istället, och upptrappningen är inte heller några problem för mig.

Mina egengjorda armband hittar du här https://www.etsy.com/shop/zadeiradesign

eller på instagram under användaren @zadeiradesign

Sagolikt
2015-01-22, 13:33
#2

#1. Tack, det betyder mycket att du svarade. Influensasymptom stämmer ganska bra.  Idag är det lyckligtvis inte lika illa som igår (peppar peppar).

Nina
2015-01-26, 19:19
#3

Det varierar. Men mellan 2-4 veckor tror jag är vanligt.

Upp till toppen