Annons:
Etikettövrigt
Läst 1728 ggr
Disturbed-Angel
2014-03-15, 22:18

Skrivkramp och prestationsångest - Hjälp!

Hej alla!

Det är så att jag driver en rätt stor blogg om mig själv och min psykiska ohälsa. Nu har det kommit sig så att mitt bloggande gått till en väldigt seriös grad och jag känner smått panik när jag inte kommer på något att skriva och jag får ångest varje gång jag inte får "tillräckligt" med besökare på bloggen. 
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att inte bli ledsen över att jag inte kommer på bra inlägg att skriva. 
Jag känner en rätt stor press att jag måste prestera bättre och bättre för att hålla uppe läsarsiffrorna. Men jag tror att just den pressen och stressen gör att jag får skrivkramp. Är det någon har som har erfarenhet om något sådan och har några tips på hur man blir av med sin skrivkramp och prestationsångest?
Jag  vill absolut inte lägga ner mitt bloggande då det är det ända som håller mig flytande. Mitt bloggande har hjälpt mig så otroligt mycket!

Annons:
[Memento Mori]
2014-03-16, 08:12

Hm. Det där är nog lite småsvårt att svara på. Men jag kan ju säga att jag känner lite likadant ibland, men då som Sajtvärd och inte bloggare och det bästa som funkar för mig är att försöka tänka på eller göra något annat. Fast det är ju tyvärr inte så lätt som det låter. 

Har du någon vän eller bekant som du skulle kunna fråga eller bolla idéer med? Eller kanske fråga på bloggen om vad dom skulle vilja läsa mer om?

Disturbed-Angel
2014-03-16, 12:33

Tack för tipsen! Jag får försöka prata lite med människor i min omgivning och de som läser min blogg om vad de vill läsa om. :)

[Memento Mori]
2014-03-16, 13:53

#2 Så lite så, hoppas att det hjälper och lycka till med bloggen. 🙂

Disturbed-Angel
2014-03-16, 14:06
Upp till toppen
Annons: