Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1098 ggr
OxyNova
2014-03-07, 12:09

Megaambivalens för allt för mycket.

Är inlagd sedan två månader efter självdestruktiv o mkt olycklig händelse. Ångesten är fortfarande så stundtals så hög att jag anser mig själv vara oförbättrad, ett status quo, att jag fortfarande är en fara för mig själv. mer eller mindre akutläge fakiskt. Jag pallar inte åka till min lya, jag pallar inte vara inlagd. Går jag utanför dörrarna sväller framtids o skräckscenarion upp och det finns ingen gräns för vad den yttre verkligheten skapar för min insida. Men det kan också genereras helt spontant från insidan, som flashbacks alltifrån "moderna" nutidsrelaterade, till händelser från långt gången historia. Motgångskänsligheten är extrem, klarar inte hålla rätt o fel ifrån mig, liv o död, rättvisa orättvisa. Jag kan inte försonas med mig själv. Och jag orkar inte prata med människor. Första månaden var bortkastad eftersom läkarna gav mig maxdos efexor (trots protester från mig, jag har haft den i 7 år och tror att hjärnan har gjort ngn tillvänjning men läkaren stod på sig. Det visade sig dock efter en månad att jag låg på ryslight höga nivåer, allvarliga nivåer i blodet.Kroppen bryter inte ner venlafaxinet. Efter en abrubt utsättning är nu doserna i nära noll (tog tre veckor). Får seroquell nu men har någon erfarenheter av hur dessa skulle kunna mildra så eldbefängd ångest?

Upp till toppen