Etikettmin-egen-berättelse
Läst 1853 ggr
fuzzie
2014-01-20, 23:57

Livet är rätt meningslöst...

Ja, de kanske låter rätt klyschigt. Men under en längre period nu så har jag känt att livet är just rätt meningslöst… 

Jag vaknar på morgonen och vill bara fortsätta sova, jag äter helst inte, orkar inte bry mig om någonting utan sitter framför datan och tv:n och kollar tomt in i rutan. 

Jag känner helt enkelt att de kvittar om jag finns eller inte, men har ändå inga planer för självmord eller så, utan de är mest att dendär "tomma" känslan finns där. Även om jag har en underbar familj som bryr sig så känns de som att de ändå inte finns något att leva för… 

Min psykolog som jag hade i somras sa att jag lider av depression och ångest och därför fick jag i somras Flouxetin utskrivet. Jag åt de ett tag och mådde bättre, men efter ca. 2 månader kom helvetet… Jag fick fruktansvärda ångest attacker (hade de även innan medicineringen) och mitt självskadebeteende började i samma veva. Jag kunde få panikångest upp till 4 gånger om dagen och var då alltid tvungen att gå in på rummet (bodde på internat) och började skaka och allt förbannat och tillslut skar jag mig för att "få ut de sista" av attacken typ.. 

Så allt denna medicin har gjort är att få mig att må ännu sämre och känna en slags hopplöshet gentemot livet. Jag lider även av OCD och jag ska utredas för ADHD innan slutet av denna månad så jag hoppas kunna få hjälp med mitt psykiska mående då. 

Vet inte riktigt varför jag skriver detta så att folk kan se men antar att jag behövde skriva av mig lite.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

minime2014
2014-01-21, 00:21

Det kan vara skönt att skriva av sig och det gör du rätt i!

För ett antal år sedan led jag av djup depression och svåra ångestattacker, kunde börja hyperventilera, fick panik i tid och otid. Livet kändes meningslöst. Så jag kan säga att jag förstår dig till en viss del. Skadade också mig själv fast på andra sätt som bara förvärrade min situation.

Jag fick aldrig hjälp av min läkare, han sa att han inte anser att det är något fel på mig och att jag kommit fel. När jag nämnde att jag funderat på självmord så fick jag svaret "dagens ungdomar" (var inte ens någon ungdom då utan är en vuxen person men i hans ögon så spökade tonåren ännu) Idiot. Fick hjälpa mig själv, tufft och svårt men det går.

Vet inte vad jag ska skriva för att få dig att se något ljus eller få dig att må lite bättre förutom att du kommer klara dig ur detta och livet kommer inte vara meningslöst för alltid, livet är inte meningslöst!

Om du känner att du behöver skriva av dig ännu mer så är du välkommen att skriva till mig.

Styrkekram!!!

[Amir 1000]
2014-01-21, 13:03

Till dej 🌹/ jag tar långa promenader och lysna på avslapnande meditation musik sedan 2005 , jag besegrade ångesten genom att vara active och leva normalt även det kändes mer eller mindre att ångesten finns i närheten av mej , ångesten vågar inte komma till mej när den vill för att jag är starkare än ångesten den kommer om vi vill ! Bra råd till dej från mej är bara en sak ! Du är stark och kan , NATUREN ger mycket glöm inte den 🌹🌹🌹❤️🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Upp till toppen