Annons:
Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 2575 ggr
mrsmrs
2013-10-23 17:41

GAD - fysiskt skakig

Hej!

Jag är diagnoctiserad GAD + kombinerad ADHD och tänkte ställa en fråga här.

Det är nämligen så att mina ben ofta skakar/vibrerar. Alltså utan att det är medvetet, min slutsats har varit att den antingen är någon nerv som flippar ur, eller att min kropp omedvetet försöker få utlopp för den rastlöshet/oro som ADHD:n och GAD:en åsamkar. Men när jag läste på wikipedia om GAD så stod det under symptom "skakningar". Någon som vet mer om detta?

Första gången jag noterade att mina ben skakade såhär (det är snabba skakningar/ryckningar, näst intill vibrationer men man ser dom ändå tydligt) var under en ångestattack och sedan dess har de kommit och gått men inträffar i stort sett varje dag.

Någon som vet om detta kan vara GAD - relaterat eller som känner igen sig???

Annons:
zmulan
2013-11-11 18:19
#1

Inget jag alls känner igen men ville i alla fall visa att jag läst!

Hoppas du får rätsida på vad det kan bero på!

Värme

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

1866
2013-11-12 15:53
#2

Hej

Känner igen känslan. Jag brukar beskriva det som om jag har kolsyra i blodet eller att jag har en bil som går på tomgång inuti kroppen.

Detta har jag förklarat för mig är vanligt när kroppen befinner sig i ett kroniskt spänningstillstånd. Ofarligt men väldigt uttröttande i längden.

Avslappningsövningar alternativ fysisk aktivitet brukar hjälpa för mig.

Ha det bra!

mrsmrs
2013-11-14 17:44
#3

Tack för båda svaren!

#2 får du också liksom små "anfall"(alldeles för grovt ord egentligen, men alltså typ "episod" eller liknande) då, i mitt fall benen, skakar? att det, förrutom den konstanta "blodet är sockerdricka"-feelingen, även kommer små "episoder" av skak/vibration/ryck. som om en nerv skulle vara i kläm typ(fast det inte är någon nerv i kläm så att säga). svårt att förklara!

men som sagt, tack för båda svaren! take care <3:)

1866
2013-11-15 08:59
#4

Japp det kan komma i perioder, eller som du säger små anfall. Ut och spring dig rejält trött så tror jag det kommer släppa….

mrsmrs
2013-11-15 14:31
#5

Ja det kanske är ett gött tips - får ta å prova! ;)

Upp till toppen
Annons: