Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 1664 ggr
hannahakerlundh
2013-11-05 23:18

Ångestsjukdom & mediciner

tänkte se om någon här kunde hjälpa mig…
För ca 3månader sedan åkte jag in till akuten. Jag kunde inte andas, hjärtat slog hårt och allt var snurrigt. Inne på sjukan sa dem till mig att jag hade fått en panikångestattack och skickade hem mig igen.
Jag tog sedan kontakt med öppenvårds psyk.
Jag ville inte längre lämna lägenheten, kunde inte jobba eller någonting. Ingenting funkade alls. Jag var mest rädd för att få tillbaka panikångesten.  På psyk skrev dem ut Xanor 0,5mg två om dagen och Olanzapine 5mg om dagen samt anti-depp. Jag började käka dem men endå höll jag mig hyffsat borta från verkligheten, jag var trött om dagarna och sov sjukt mycket samt drömde hemska mardrömmar varje natt. Ingenting blev så mycket bättre..
Så för ca en vecka sen tog jag en större mängd olanzapine och alkohol och fick åka in till akuten. Efter detta insåg jag att medicinerna inte hjälper så slutade tvärt på Olanzapine och Xanor. Nu har jag varit utan i några dagar och känner mig sjuk i kroppen, ryckningar i muskler osv. Vet ej om det beror på att jag slutade med dem eller inte.
JAG MÅSTE HA HJÄLP. för jag klarar inte leva såhär längre.. vill inte dö osv egentligen  utan bara få allting till att funka.

Nu har jag ekonomiskt hamnat i problem, jag är 19år gammal. Timanställd vikare, men kan nu inte jobba pga mina psykiska problem. Finns det några pengar att ansöka om någonstans när det kommer till detta? Eftersom jag fortfarande är under sk " utredning " hos psyk.

någon som vet något och kan ge mig svar och hjälp hur jag ska leva mitt liv normalt igen så snälla.

Annons:
hannahakerlundh
2013-11-05 23:23
#1

tänkte tillägga att jag utvecklat någon form utav klaustrofobi ( stavning ? ) . Jag klarar inte gå upp i trapphus och in i lägenheter som ligger högt upp, stänga in mig på en offentlig toa, vara i trånga utrymmen osv. stället där jag vet att jag inte kan ta mig ut snabbt och enkelt.

vallhund
2013-11-07 06:48
#2

Sök VC eller psyk igen, du skall verkligen inte äta Olanzapin mot panikångest o det finns mycket snällare mediciner att börja med än Xanor som är väldigt beroendeframkallande o som kan ge dom biverkningar du har.

Se till att bli sjukskriven samt få ingå i något rehab program så du har något att göra.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: