Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1252 ggr
[GoodbyeLullaby]
2013-10-23 23:52

Orkar inte med all ångest.

Är så fruktansvärt trött på all min ångest. På kvällarna är det så illa att jag ibland inte orkst existera. Följs av en ständig oro och nervositet som går upp och ner hela tiden. Är trött hela tiden, får ständig huvudvärk och ömmande nacke. Ibland värker det även i armar och ben. Dessutom tänker jag för mkt på allt och slås av löjlia katastroftankar. Vet inte vad jag ska göra för jag orkar verkligen inte det här längre. Hatar att gå till läkaren så jag har skjutit på det en del men nu funderar jag på att överväga det. Äter Paroxetin mot depression sedan marsi år men det hjälper inte mot ångesten. Fick Atarax för drygt två månader sen. De hjälper mig att slockna på kvällarna men ingey annat.. förutom att jag blir dödstrött hela dagarna som följd. Skulle egentligen återkomma inom två veckor om de inte funkade men jag lät bli. Dels för att det inte får bli för dyrt och dels för jag är rädd för vad jag kommer få istället. Läkaren nämnde Lyrica men dey verkar ju ha så mkt bieffekter. Är livrädd för att tex gå upp i vikt, vilket jag misstänker att jag redan gjort av Paroxetin. Vad tycker ni? Borde jag be att få byta ångestdämpande? Någon som provat tex Lyrica? Tacksam för svar asap!

Annons:
[JeanetteK]
2013-10-24 08:16
#1

Kram till dig. Ångest är hemskt. Känner så väl igen mig id det du berättar. Har du någon du går och pratar med? Det rekommenderar jag. Det har hjälpt mig och givit mig verktyg mot ångesten. ❤️

[GoodbyeLullaby]
2013-10-24 22:32
#2

Tack! :) Gick till en kurator förut. Det hjälpte mig hantera själva depressionen men därefter tyckte jag mest vi stod och trampade. Fick aldrig några direkta tips på vad man kan göra när ångesten kommer.

[JeanetteK]
2013-10-25 08:03
#3

Kanske du kan hitta någon annan att gå till? Så där ska du inte behöva må.

Upp till toppen
Annons: