GAD!
Har någon mer här GAD? Vad gör ni för att dämpa ångesten?

Jag har det och dels äter jag mediciner, skulle ej klarat mig utan dom och sedan pysslar jag, annars så lever man bara med den eller vad man ska säga. Det käönns som att ångesten har ett eget liv och bestämmer själv när, var och hur den ska komma och vilka äckliga symtom som uppkommer då..
Älskar att Hata, men Hatar att Älska.

Jag försöker att bara ta det lugnt, Andas och ta mig igenom den värsta ångesten. Ibland tittar jag på tv eller sitter vid datorn, ibland skriver jag och ibland tar jag ett bad när ångesten är riktigt svår.
Jag tar inte några mediciner längre eftersom jag får så mycket biverkningar.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet

Jag. Har voxra sertralin atarax buspiron högsta doser typ på allt utom buspiron. Har sjukt mycket ångest så vill inte veta hur det skulle vara utan dem. Ev ska jag få prova lergigan el theralen. Annars är mina tips de här: Träffa djur! Klappa en hund i soffan, var hundvakt, gå förbi en hästhage eller vad som helst:) om man nu gillar djur… Sticka- det enda pysslet jag inte blir stressad av- blir liksom inte så mycket, bara en trådbit. Pallra sig ut i skogen Ringa en vän Spela spel Riva sönder tidningar Jag VET att det i situationen inte är lätt att ringa en vän, man vill ju ingenting. Jag själv är skitdålig på att följa mina tips, men jag vet ändå att man måste typ tvinga sig själv.

Tips är alltid bra :)
Har ni testat att "andas i fyrkant"?
Vänligen,
Thomas

Fyrkanten är provad… Funkar väl sådär, det blir inte värre iaf och det är ju grymt bra bara det iofs. Om man ska vara positiv alltså :)
#4 - andas fyrkant? Vad har jag missat? :O