Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1353 ggr
LillaMi
2013-10-18 08:41

Familj, jobb och ångest- hur får ni det att funka?

Hej alla!

Undrar bara hur alla andra mammor/pappor som lider av ångest/panikångest får det att fungera med barnen, jobbet mm

Jag är ensamstående med två barn på 10 o 12 år. Det är svårt att räcka till, särskilt när man inte mår bra och helst av allt vill dra sig undan. Hur gör ni andra för att fixa det? Hur har ni förklarat för era barn om er sjukdom?

Hur fixar man att jobba när ångesten kryper under skinnet? Eftersom jag är ensamstående måste jag fixa jobbet rent ekonomiskt. Har ni några tips hur man kan mota ångesten?

Annons:
[JeanetteK]
2013-10-18 09:10
#1

Jag jobbar hemifrån så jag har ju en stor fördel där. Jag kan "komma och gå". Men det är riktigt tufft ibland så jag förstår att din situation är riktigt tuff. Jag har ju det enormt förspänt på alla plan med en mycket förstående make, men har ändå svårt att få ihop det under perioder.

Jag har berättat för min son. Inte ingående, men att jag inte mår så bra ibland. Han är snart 15 så han förstår. Dina barn är lite yngre men jag hade nog försökt förklara för dom. Inte så att man lägger över det på dom utan bara så dom ska veta. Barn känner ju av så mycket. Min son trodde att jag var sur på honom innan jag berättade så jag är glad att vi pratade.

Känner med dig verkligen. 🌺

Monsva
2013-10-18 20:41
#2

Fick min första ångestattack när barnen var 2 o 3 år. Gick till läkare och fick medicin som fungerat jättebra, anafranil!

reag
2013-10-19 11:30
#3

Hej LillaMi!

Bra fråga. Jag själv har panikångest, har familj och det inte alls lätt, det måste det vara ännu svårare för som ensamstående mamma. Jag tar medicin mot ångest och det fungerar fast inte till 100 % men ändå.

Jag tycker att du skall försöka att andas ordentligt och att göra någon form av sport det kan vara vattengympa, yoga (som är underbart) ta promenader, vara nära naturen. Det är aldrig fel att prata ut det som du går igenom. Hoppas på det bästa för dig.

Är det något det är att höra av dig. Kram

Upp till toppen
Annons: