Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2079 ggr
embia
2013-08-04 22:59

extraslag av ångest ?

Då jag åkte på ångest så hade jag bara hjärtrusningar. Men på senaste månader så ha jag fått extraslag på hjärtat. Har gjort ekg ultraljud massa blodprover och inget ha hittats. Ha mina extraslag varje dag. Vissa dagar känner jag dom nästan hela tiden och ibland bara nå få

Annons:
eirwen
2013-08-04 23:46
#1

Om ingenting har hittats så är det ingenting. Du måste lita på läkarna. Det är vanligt att hjärtat påverkas när man har ångest och är stressad. Sluta tänka på det, det blir inte bättre av att tänka på det.

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Smulan80
2013-08-05 02:04
#2

Kontrollerat sköldkörteln? Överaktiv eller för mycket medecinering av den, om man nu medicinerar mot underfunktion kan ge dessa symptom.

[Odde]
2013-08-05 08:33
#3

har precis samma gjort en full undersökning av hjärta och andra organ, det är stress och ångest som orsakar det kan även kännas som att jag får knivar i bröstkorgen ibland..

Smulan80
2013-08-05 18:01
#4

Om du inte har kontrollerat sköldkörteln så tycker jag att du bör göra det. Ett ynka blodprov. Tro mig, den lilla körteln på halsen kan ställa till det något förjävligt. Bra att ha den kontrollerad i alla fall.

embia
2013-08-05 18:23
#5

Ha testat sköldkörteln och proven såg bra ut. Var ju som orolig av mig då sonen va nyfödd

halloween
2013-08-25 13:45
#6

Jag känner mest när ja lägger mig i soffan framför TV:n, ganska irriterande med det där BUMP-hoppet!

Men blev lugnad att det inte behöver vara farligt. 

Det jag mest tyckte väckte lite ångest var att läkaren sa att det skiljer om man alltid har haft det är det ok tydligen. Men är det så att det plötsligt har uppkommit då var det värre…

Och det vet man ju inte enligt honom.

Ja så är det med läkare, de kan så vilka frön som helst inom oss!

Men mkt stress i mitt liv har jag haft o numera kan jag bli helt konfys av för mkt stresspåslag, särskilt såna som är svåra att lösa eller avklara!

Annons:
embia
2013-09-26 19:38
#7

För mig ha de bara dykt upp.. Men försvinner dom aldrig ? Har haft mina nu i ett halv år tro ja.. vissa dagar känner inga nästan och vissa mycke. Och läkarna tyckte att de inte behövdes ett lång tids ekg

Upp till toppen
Annons: