Jobbigt..
Hej! Jag är 15 år och jag ska börja i 9 nu. Jag har haft ångest sedan jag va typ 6 eller 7 år. Panikångest. Men nu på slutet så har det hänt lite jobbiga grejor så min panikångest har övergått till GAD. Så jag har ångest från att jag vaknar, tills jag somnar. Jag har medicin och går på BUP och så men då kommer vi till det jobbiga. Jag är utstött i klassen, vilket betyder att jag inte har en enda kompis att vara med och ångesten har varit jätte bra tills nu. Jag får anfall hela tiden om att jag kvävs, det är något i halsen osv.. Det är jätte jobbigt. Vi hade stesolid hemma som jag tar för att bli lugn och det funkar ju bra men.. Jag får bara ta 2 per dag och den slutar hjälpa efter en timme..
Tips på vad jag kan göra?? (Lite desperat)🤪
Undertale trash ♥
Men lille vän, vad tråkigt att höra att du fick denna sjukdom så tidigt( eller ja över överhuvudtaget) och dessutom att du är utstött. Jag lider med dig. Jag träffade en gång en psykiatriker på flygplatsen och hon sa att vår kropp/själ är kapabel till sådant som mediciner inte ens kan komma i närheten av, men sällan vet vi om det. Det som ofta har hjälpt mig är att faktiskt sitta och grubbla och tänka djupt på vad det är som ger mig denna ångest, och sedan försöka komma på just varför detta skrämmer mig. Jag förstår att det är jobbigt i skolan men man vet ju aldrig, det kan ju vända just i år. Kan du försöka engagera dig i olika saker så att du kan få träffa lite vänner?

Vad coolt! Asså att "kroppen har en egen medicin"! Det som ger mig ångest är när jag tänker på att skolan snart börjar och när jag går ute själv med min hund så brukar tanken komma upp: Tänk om jag skulle kvävas här och så hittar ingen mig.. Det är lxm min största fobi, att kvävas. Men nu har jag börjat med lergiganen igen. Min "sömntablett" och den funkade perfekt! Jag blev helt borta ( Jag hade varit utan den en vecka så kroppen är ovan nu..) och kunde då sova i min egen säng. Men jag hoppas att det kommer gå bra i skolan ❤️
Undertale trash ♥