Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 1861 ggr
[Odde]
2013-08-05 10:47

ÅNgest och en sömnlös natt...

Slutade med det här läs ej om du är känsligare.ej riktat till någon här detta har jag skrivit av saker som jag själv upplevt och behövde egentligen bara skriva av mig nad with that being said, 🌺

jag vill veta vad det innebär att leva livet, för jag är jävligt förvirrad!?Funderar

Med inget att förlora och något att bevisa för dina "polare"

Är det för att du säljer droger för att få floos?

Och skryter om hur  du blivit slagen och slagits?

Liksom att det är kul att vara du!?!?Gapskrattar

Och jag skäms jag spelat en del i detta djävulska spel

som en del av att ditt förnuft är borta är jag ledsen

Men jag tar inte fulla skulden nej du har alltid ett eget val och det är aldrig försent…

droger Orsakar de flesta av er Gangsters at springa runt här, har någon av er ens haft stränga föräldrar??

Alla dina hjärnceller ruttnar från allt Gräs du röktRöker

Du känner dig som om du inte tar det, är livet inte så komplett..?

När jag säger ordet "kul", vad föreställer du dig?

Förmodligen dricka och röka ute med ditt "crew"

Och kväll med aningslösa kvinnor som du försöker sätta

Är det allt du tror att livet verkligen är????Funderar

Tja, om så är fallet, då är du en jävla idiot!!!

Har du ens några mål?

Bortsett från att bagga dessa S***or och rulla en spliff 
Nå, låt mig gissa…Nej?

Du har blivit hjärntvättad av livet du levt
Vad hände med dina ambitioner dom är borta?? vad fan är det du gör!? 

Hmm så du hatar mig aha…för att jag älskar din dotter? ah jag förstår`?

aha så du lämnar mig för att jag inte duger i din familjs ögon? du har ingen egen åsikt? aa okej!

jaha så jag är för svår att komma nära? jag har vad? knarkat? no shit sherloc det var det första jag sa åt dig innan vi började umgås…och nej jag har antagligen ingen vettig ursäkt för det,
men gör det mig till en dålig människa?

Tjejer, sluta agera som du vill ha en kille med egenskaper som Romeo???!!! det är en ful jävla lögn

ni pratar alltid om hur alla killar är falska

Och du står inte ut och du vill ha något"verkligt"
vad är verkligt?

Två gånger i veckan tar du på dig smink och en massa smycken

Och gittar till klubben halvnaken med din röven dallrandes
och raggar upp en kille som säger att han är tät
tills du släpper in honom och upptäcker att han jobbar på Statoil!!

Sedan när de lämnar dig, gråter du och gråter
"Herregud jag inte kan hitta en kille

Jag har tillbringat så många år och jag har försökt och försökt

Varför är jag ens på jorden? Jag vill döStorgråter "
Vill du ha romeo? du är inte värdig…. 

SHAPE THE FUCK UP…

detta är absolut inte riktat till någon här på forumet detta har jag skrivit av egna erfarenheter och det är långt ifrån majoriten som är såhär men det finns tyvärr många..behövde skriva av mig lite och visste inte helt vart jag skulle lägga det så blev här..

Annons:
Calcifer
2013-08-05 17:20
#1

Jag tror det är lätt att uppfatta folk som så och lätt att döma dem utefter det men jag tror också skenet kan bedra och att man ska lägga ner med att döma andra och fokusera på sig själv istället.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Odde]
2013-08-05 18:56
#2

jo jag fokuserar på mig själv då jag skriver där att jag inte vart bättre själv..

Tina-A
2013-08-05 19:07
#3

Det är så lätt att döma andra. Det är så lätt att tro att man är bättre än någon annan och trycka ner folk för saker som har hänt eller som någon annan gjort.. Vi har alla ett förflutet och vi har säkert alla gjort saker vi är mer eller mindre stolta över. Jag tror det är viktigt att acceptera någon annans förflutna och sedan fortsätta där ifrån. Det som har hänt har hänt och det måste man kunna lägga bakom sig.

Jag tänker på förhållanden som spruckit på grund av att något har hänt, men att man sedan försöker bli tillsammans igen. Har man inte accepterat och lagt det gamla bakom sig kommer det aldrig att fungera, då kommer det att spricka igen. Om du träffar en tjej som inte fullt ut kan acceptera att det har hänt saker förr i tiden men att du nu gått vidare så fungerar det inte, tror jag. Det är viktigt att ta det här första steget och säga "okej, gjort är gjort, nu fortsätter vi här ifrån och lägger allt det gamla bakom oss". Det är som sagt inte bara du som lever med ett förflutet, det gör vi alla. Vi har olika lätt att acceptera det bara och är lite för snabba med att döma andra, samtidigt som man ser förbi sina egna misstag och vägrar rannsaka sig själv. Men vem är jag eller du att döma andra? Vem ger oss rätten att säga att någon annan gjort rätt eller fel?

Att du har en historia bakom dig gör dig inte till en dålig människa. Det gör dig inte mindre värd än någon annan och inte sämre på något sätt. Det gör dig mänsklig.

Vad innebär det att leva livet? Vad innebär det för dig? Jag tror alla skapar sin egen mening med livet och har sin egen definition av vad leva livet innebär. Jag tror det är att göra saker som gör en lycklig, som får en att må bra. Gå ut och göra saker, träffa folk, omge sig med människor som ger till dig mer än de tar varpå du kan göra detsamma för dom. Att tänka på sig själv, våga ta för sig i livet, inte vara rädd att ge av sig själv till andra, våga utmana sig själv och testa nya saker. Vidga sina vyer och tänja på sina gränser. Att inte vara rädd för andra människor och inte vara rädd för att acceptera och respektera människor som är väldigt olika dig själv. Lyssna på andras åsikter, reflektera, tänka i nya banor och lära sig nya saker. Se varje dag som en möjlighet snarare än en begränsning och något positivt istället för något negativt.
Att leva livet tycker jag också är att ligga i soffan en hel dag och pressa i sig fett med glass. Njuta av att göra ingenting och vara ensam. Det är också att se sig själv i någon annan och höra ett barn skratta. Dela med andra och kunna skratta tillsammans.

Det finns så mycket i livet som gör det värt att leva och det finns så många sätt att leva livet på. Det som gör en lycklig tror jag är rätt väg att gå, även om den vägen skiljer sig från många andras. Stå på dig Odde för du är så jäkla bra som du är. Du behöver inte följa i någon annans fotspår och är det någon som inte kan acceptera dig för den du är så synd för dom. Du behöver inte ändra på dig för någon annans skull, även om det kan kännas så ibland. Det är inget fel på dig. Du är en människa som alla andra och du förtjänar lika mycket kärlek och respekt ♥

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: