Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 1695 ggr
nisnas
2013-07-28 12:15

Går sönder med evigt " tänk om.."

Mitt problem är att jag helatiden "måste" ha ångest över nåt, förr var de dödsångest, nu har de gått över till att ha ångest över min dotter som föddes för 10mån sen. Jag och min man träffades när jag hade de som mest jobbigt, bodde med min ex sambo och levde ett ganska rastlöst liv vilket fick mej att göra ett o annat som inte vart så genomtänkt, festa och levde livet helt enkelt, sen en vacker dag blev jag gravid med min nuvarande man(vi var inte tillsammans då), trodde de inte kunde vara sant, hade i samma tid vart på undersökningar om jag ens kan bli gravid och hade redan nästan gett upp hoppet om att kunna bli gravid+ att han var den mannen jag alltid haft ett skillt öga för,om nåt verkar va för bra för att vara sant, är de antagligen det? sen kom tänk om..Jag vet att min man är hennes far, hon är total kopia på honom, man kan inte ens ta miste om vem hennes far e, varken till utseende eller ultran som vi hade, beräknade tiden osv.. men endå.. tänk om, tänk om jag gjorde nåt jag inte minns med mitt ex, nej! de har vi diskuterat med honom om o om igen, ja ha räkna ut datum o allt som hänt förr, om o om igen, t.o.m läkaren har sakt att de e omöjligt att mitt ex sku vara pappa till henne, men endå pinar jag mej själv,varför? min man ville heller inte ta faderskapstest för han tycker de e totalt onödigt o tycker jag e helt korkad som sitter ens o tänker på något sånt. O jag vet att jag int har vart med nån annan men endå..tänk om jag gjorde nåt ja inte minns.. har t.o.m pratat med dom jag festat med o alla har sakt samma, inget har aldrig hänt.. vad har jag för fel? Låter ju t.o.m helt korkat när jag läser igenom vad jag skrivit, skäms så otroligt mycke över hur jag tänker o får en hemsk ångest över allt. Varför kan jag inte bara sluta grubbla o vara lycklig? Älskar min familj mer än nåt annat men de blir jobbigt med mitt korkade beteenden, + att dehär kan inte fortsätta såhär, nummer 2 föds snart o, o hade t.o.m liknande ångest över denhär graviditeten utan orsak?Går sönder.

Annons:
Calcifer
2013-07-28 15:08
#1

Sök vård, för dina barns skull. Omedelbart. Säg att du behöver samtalskontakt, och hjälp att hantera din ångest.

(Sedan, ett litet påpekande, dödsångest är inte när man har så mycket ångest att man tror man ska dö, utan det får man när man är döende och är rädd för att dö.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: