09. Anhöriga

Familjen förstår inte

2017-09-02 11:33 #0 av: piffochpuff288382727

Jag har social ångest och Asperger på det. Jag har väldigt svårt för att prata med människor och göra enkla saker... Jag vet inte hur många gånger jag har blivit utskälld för att jag inte gick upp till någon i affären och frågade om hjälp, och sedan blivit kallad värdelös och sjuk i huvudet. Jag har inte valt det här.. hur får man människor att förstå?? Speciellt ens familj? Hjälp :(

Anmäl
2017-09-02 11:46 #1 av: Herveaux

Finns det ingen inom vården som kan försöka få dina föräldrar att förstå hur din verklighet ser ut?
Har du någon att prata med om din sociala ångest, som en kurator eller psykolog?
Kan denne förklara för dina föräldrar?

Skickar över en drös med styrkekramar!

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2017-09-02 12:23 #2 av: Stallmima

Försök genom vården få samtalsterapi tillsammans med din familj så de kan få inblick i vad du känner. Lycka till!  Blomma

Anmäl
2017-09-18 08:15 #3 av: Calcifer

Tycker du ska ta med din familj på ett möte med din behandlare, så att de kan få en grundlig förklaring till din problematik och att du absolut inte är sjuk i huvudet eller nåt annat elakt.

"Help me Obi Juan whoever the fuck you are. You're my only ho."
- Carrie Fisher, Rest In Peace

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.