Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 965 ggr
sanna91
2017-07-22 12:11

Panik ångest för förändringar

Hej! Någon mer här som har svårt för förändringar? Ibland när jag vet att något jag ska göra oroar jag mig väldigt för det. Det e så att jag har haft häst väldigt länge sen gick min ena bort för ett tag sen och nu måste jag skaffa en ny vilket jag vill också. Men nu får jag panik ångest just för förändringen att jag ska skaffa det. Känns precis som att jag haft ångest liggande i kroppen som tar även och bryter ut på det minsta lilla. Någon med liknade?

Annons:
Calcifer
2017-07-22 12:21
#1

Jadå, jag har typ alltid extrem ångest inför nya saker oavsett om jag vet att det är något jag vill eller inte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

2Sirius
2017-07-22 13:31
#2

Samma här! Lite som, man vet vad man har, men en förändring, KAN bli till det sämre och än om det inte blir det, så riskerar man att tappa kontrollen över sina känslor, kanske kommer in i en ny känslomässig svacka, som skulle kunna generera ännu mer ångest… För mig har det inte hjälpt att tänka, att det måste inte bli till det sämre, utan har jag vart tvungen att förändra "det" så får jag ta det som det kommer, med eller utan ångest.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[memoirsofaclone]
2017-07-22 14:28
#3

Har också väldigt svårt för förändringar, även om de kan bli till det bättre, tror det hänger ihop med mitt mkt stora kontrollbehov.

Upp till toppen
Annons: