Annons:
Etikettövrigt
Läst 699 ggr
Calcifer
2017-07-16 19:40

Operation, gnäll. x]

Just nu känner jag verkligen bara… blääääääää inför ALLT. Är totalt ensam, har inte träffat en enda människa på typ två veckor förutom de som jobbar i affären. Har blivit slagen med flera svindyra räkningar från sjukhuset och psyk så ååååterigen efter att ha haft några stabila månader så måste jag leva på saft. saft. och lite vatten som utväxling tills på tisdag då jag äntligen får pengar.

Vädret är fruktansvärt, vi har haft typ 2 sommardagar än så länge vilket gör att jag mår ännu sämre. Läkarna här lyssnar inte och bryr sig inte, leker med min medicin utan att bry sig om konsekvenserna och just nu är allt  bara blä.

Noll inspiration. Noll motivation. Noll allt.

Och kan såklart inte ens sova…. Så nu slår jag igång en film och lägger mig och tuggar på min egna arm och hoppas att tiden kan gå lite snabbare så det åtminstone blir tisdag först så man kan äta ordentligt. Sen kan den bli onsdag då jag ska träffa psyk och de kan lyssna på mig för första gången annans blir jag tokig.

Fy fan, varför försöker man ens.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Lona
2017-07-16 21:13
#1

Förlåt, det är inte ett dugg roligt, i synnerhet inte i en sån här grupp, men jag fick diverse konstiga associationer av "tuggar på min egna arm" (typ Stephen King…) Men nej, livet är fan i mig ett helvete ibland, i synnerhet när man känner att man inte får rätt hjälp och att ingen i vården TAR TAG i ens fall och verkligen försöker hitta en så bra behandling som möjligt. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, möjligen ett VÄLDIGT ironiskt "ryck upp dig" som folk ofta tror är lätt som en plätt, bara man "anstränger sig" :-( Du är i alla fall inte ensam i det där avgrundsdjupa helveteshålet, varken när det gäller ekonomin eller - framför allt - att må skit. Kram, försök ta hand om dig! <3 Och du, man FÅR gnälla så kör på! ;-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
2017-07-16 22:08
#2

#1 Tack, ja jag kände verkligen att jag måste fan få gnälla nu. Som fan. Det är liksom inte första gången jag mår precis lika dåligt. Efter att ha spytt av hunger dock (som bara var slem och saft) så fick jag 200 av mamma så jag klarar mig till på tisdag. 

Känns bara så bittert, att det alltid ska vara så här, att jag aldrig får någon förändring.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
2017-07-16 22:44
#3

Det är ju helt sjukt! Inte du alltså, utan vården. Nu har jag ingen aning om var i landet du bor men finns det någon grannkommun eller annan mottagning där du skulle kunna få bättre hjälp, tror du? Jag gick på psyki Göteborg i många år utan att få någon större hjälp, bytte till Borås efter en flytt och Halleluja! Egentligen är det väl inte vården i Borås som är outstanding, den är som den BORDE vara på alla ställen men jag får faktiskt hjälp och de ser mig, så att säga. Man har rätt att själv välja vårdgivare inom det län man bor i så luska gärna runt lite när du mår något bättre och kanske orkar. Dessutom måste du ju kunna få någon form av ekonomisk hjälp, det ska egentligen din vårdgivare kunna hänvisa dig vidare med. Känner att nu skriver jag bara massa "jobbiga att göra-saker" men det är fruktansvärt när vården och samhället sviker. Stor kram igen, lider med dig! <3


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
2017-07-16 22:49
#4

#3 Finns ingenstans i närheten där det antingen är bättre eller finns hjälp att få. Ekonomiskt så kan jag inte få det bättre än jag har det då jag får ersättning från FK.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
2017-07-16 22:50
#5

:-(


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
2017-07-16 22:55
#6

Det är nog det som är värst. Känns som om jag står still, finns inga vägar kvar att gå. Min medicin fungerar inte optimalt men jag har provat typ alla olika sömntabletter och ångestdämpande och inget fungerar så vad fan ska jag göra åt det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Schhh
2017-07-18 18:09
#7

det är fruktansvärt om det inte finns mer hjälp att få. i synnerhet ska du inte behöva gå hungrig…

Calcifer
2017-07-19 21:19
#8

#7 Jo jag känner nog så också. Just att jag ber faktiskt om hjälp, hela tiden, men får ingen ändå.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: