Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 740 ggr
galaxee84
6/15/17, 8:15 PM

Avdomnad inombords - ångest?

Kan man känna sig helt tom och avdomnad nästintill drogad av stark ångest?

Jag äter zoloft 100mg och har gjort jättelänge,men detta började när jag satte ut xanor och fick extrem (abstinens?) ångest.

tack på förhand för svar!

Annons:
Calcifer
6/16/17, 12:38 AM
#1

Xanor är en väldigt kraftig medicin som man väldigt lätt blir beroende av. De sänkte min dos nyligen med 0,5 mg och jag kraschade direkt och blev suicid och knäckt och hade ångest konstant. Eller har, ska jag väl säga. Det skulle inte förvåna mig alls att det handlar om den medicinen. Har du pratat med dem att få något mildare ångestdämpande istället?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Roe Deer]
6/16/17, 6:44 AM
#2

Käkade zoloft under tonåren och fasen, den GJORDE mig deprimerad. Jag blev tom och fick ihållande sömnproblem flera år efter att jag slutade med den.  

Zoloft gör dig till en zombie, i alla fall gjorde den det med mig. Detta är för att hålla dina negativa handligar/känslor i schack. Du ska känna dig "plan" för säkerhetens skull, tills du börjar må bättre. Inga dalar eller toppar i känslorna.

Zadeira
6/16/17, 3:17 PM
#3

Stark ångest kan ju upplevas på många sätt, både fysiskt och psykiskt. Utsättning av vissa mediciner kan påverka ångesten jättemycket för vissa, även om andra inte får samma problem vid utsättning av samma medicin. Det du beskriver låter inte alls konstigt eller onormalt, men vänd dig till läkaren för att få hjälp med det!

Upp till toppen
Annons: