Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1395 ggr
Annielle
2017-06-14 14:41

Hjälp mot gråtsvullna ögon tack!

Vet inte var det här passar in bäst egentligen, men testar här eftersom det säkert finns fler som gråter en hel del 😕 

Tyvärr gråter jag riktigt mycket i perioder och då syns det väldigt mycket efteråt i form av att jag blir väldigt svullen runt ögonen och det kan hänga kvar i ett par dagar (så vida jag inte fortsätter gråta, då är jag svullen och ser hemsk ut mest hela tiden Ledsen)Känns verkligen inte kul att visa sig så bland folk, speciellt inte okända människor på stan och så. Jag känner till tips som tepåsar över ögonen, mest svart te vad jag minns? Men kan inte minnas att jag har fått någon effekt av det, där emot blivit uttorkad runt ögonen…

Kylmask som man lägger i frysen/kylskåpet har jag också testat men heller inte tyckt att det hjälpt.

Så, hjälp mig med vad man kan göra för att få ner svullnaden så mycket som möjligt är ni snälla! Glad

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Herveaux
2017-06-19 19:07
#1

Här finns några tips:
http://www.livestrong.com/article/97901-rid-swollen-eyes-due-crying/

Bara att hojta om någon tycker engelska är krångligt att läsa eller förstå så kan jag hjälpa till med översättning.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annielle
2017-06-19 22:08
#2

Tack så mycket! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Calcifer
2017-06-20 17:14
#3

Det som fungerar för mig - men kan naturligtvis inte lova att det fungerar för andra. Är att lägga två teskedar i frysen i en liten, liten stund. Sen hålla dem under ögonen. Det får åtminstone bort påsarna som jag brukar få där. Annars den där ganska fina klassiska: Ta upp en liten näsduk ur fickan, fnissa lite, sucka lite, och säg "ack, dessa allergier…." Har aldrig varit med om att någon ifrågasatt det. Skulle man få följdfrågan vad man är allergisk mot så skratta och säg "jadu, lättare att säga vad jag inte är allergisk mot". Då brukar diskussionen dö ut. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: