Annons:
Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 1211 ggr
konstnär
6/13/17, 2:04 PM

Generaliserad ångest som stadigt ökar

Finns det någon som har tips på långverkande medicin mot ångest så man slipper ta vid-behovsmedicinering. Det hade känts bättre att ta sin medicin på morgonen och att den sedan höll hela dagen. Gillar inte "vid-behovsmedicineringen" och att ständigt måste kontrollera att man har medicinen med sig vart man än går.Min GAD kan växa sig till panikattacker ibland. Panikattackerna är ett restsymtom jag har kvar efter genomgången utmattningsdepression pga alldeles för höga stressnivåer under lång tid. Är tillbaka och arbetar 75% nu, men den envisa ångesten o rädslorna är kvar och styr fortfarande mitt liv och jag varken vill eller kan acceptera det längre. Vill leva mitt liv fullt ut, vet att mediciner absolut inte är universallösningen på allt. men nu får det vara nog, har dragits m denna problemsik sedan 10-årsåldern och är över 40 nu

Annons:
Annielle
6/14/17, 2:38 PM
#1

Man brukar ju även ge SSRI vid ångest, panikattacker m.m. Finns diverse SSRI-preparat som ges vid detta.  Hjälper säkert olika för olika människor.

Det är nog det enda långtidsverkande jag kan komma på….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

gunillapower
7/13/17, 8:24 AM
#2

Jag har också gad och jag tar venlafaxin. Det funkar bra. Får ibland ta v.b. medicin men det funkar väldigt bra som grund för mig

Lona
7/13/17, 3:47 PM
#3

För att komma med ett tråkigt svar; vad säger din läkare/vårdgivare? Jag får bla Anafranil och Sertralin, det är inte främst mot ångesten men har effekt på den med. SSRI-preparat som Sertralin är väl oftast "snällare" än tricykliska som Anafranil men jag behöver en kombo. Jag äter visserligen ångestdämpande (Stesolid och Atarax) medicin vid behov också, men den där gnagande ångesten som finns hela tiden försvinner till stor del med preparaten ovan. Sen undrar jag om du fått någon behandling i form av ångesthantering? Att ha rätt "verktyg" för att bemöta ångesten kan vara en del i sig, att man vet att man har lättare att hantera den.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: