Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 779 ggr
Anonym
Anonym
2017-05-17 21:30

Svettningar pga medicin

Jag äter venlafaxin och har tyvärr fått hemska svettningar. Sängen blir plaskvåt varje natt och det känns inte fräscht alls. Någon som har tips på vad man kan lägga i sängen? Här provat handduk men jag snurrar så mycket att den inte stannat under mig. Har en hel 180 bäddmadrass.

Annons:
Bill&Bull
2017-05-17 22:41
#1

Har du precis börjat medicinen? Biverkningar brukar minska/avta efter ett tag man ätit den.

||My Love For Animals Is Immortal||

Anonym
Anonym
2017-05-17 22:43
#2

Nej det har gått 6 månader.

Zadeira
2017-05-18 09:38
#3

Något liknande det här? https://jysk.se/sovrum/lakan/speciallakan/vattentatt-lakan-180x200?gclid=CKjSurns-NMCFYnKsgodF_cI_Q

Annars är mitt tips att faktiskt byta medicin.

Anonym
Anonym
2017-05-19 14:34
#4

Tack #3!

Det verkar perfekt:)Det är inte aktuellt att byta eftersom det är den enda medicin av säkert 10 olika jag haft genom åren som faktisk hjälper.

Annielle
2017-05-21 11:11
#5

Usch vad jobbigt! Har inte kunnat äta mediciner som gjort mig sådan och ligger nu  på en ganska låg dos av en medicin p.g.a. att jag inte kan sova för svettningarna annars.

Jag förstår ju om du vill fortsätta med den ändå när den tycks fungera till skillnad mot alla andra du har testat.

Jag sover naken nu mera.En del tycker om att sova på sidenlakan och sidenpåslakan eftersom det är svalare, inget för mig dock eftersom jag inte klarar av känslan mot huden mer än som örngott.

Ska finnas andra speciella lakan/sängkläder mot svettningar också, men tyvärr vet jag inte var man köper dem.

I mitt fall är det viktigt vilken madrass jag ligger på , det får inte vara en för mjuk madrass eftersom man sjunker ner mer, ligger tätare och varmare så att man svettas lättare.

Har nu en madrass från Jysk som är helt ok eftersom den ytan är räfflad så att det blir luftigare.

Den här: https://jysk.se/sovrum/madrasser/skummadrasser/plus/skummadrass-70x190-plus-f30-dreamzone?gclid=CK2wpPrRgNQCFVctGQod_K0Obg&gclsrc=aw.ds

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: