Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 995 ggr
Excutingsong
2017-05-03 15:46

Problem med hög puls och hjärtklappning

Har under flera månader varit utsatt för extrem press där bägarn runnit över.. har fått betablockerare av psykiatrin för min EXTREMT höga puls och hjärtklappning. Pulsen kan lätt rusa upp till 120-140 utan problem. Detta kommer av allt. Om jag står, går, sitter, ligger. Har tagit alla möjliga prover och gjort lungröntgen och ett 20tal ekgn. Prover som är tagna är blodvärde, sköldkörtelprover, urinprov, njurprov, natrium kalium, crp, elektrolyter, syresättning, blodsocker och en skiktröntgen av magen. De finner inga fel. Jag får rusningar numera utan att jag har panik. Varje morgon vaknar jag av rusning kl 6 och springer och skiter diarré, slem. Är det nån som vet om ångest kan ligga i botten av min vidrigt höga puls och rusningar? Det är liksom ansträngande att gå upp ur sängen.

Annons:
Niseeu
2017-05-03 16:07
#1

Det kan utan absolut ha med ångesten att göra det är inte ovanligt att kroppen regerar som din gjort vid stress och hög ångest. Läkarna har gjort väldigt grundliga undersökningar och tester så att ångest skulle vara är boven i det här är en sannolikhet.

Excutingsong
2017-05-03 16:09
#2

Hade en puls på 160 på sjukhuset.. (skulle göra en behandling med narkos) - direkt då de sövde mig stabiliserades pulsen till normal hastighet.

Excutingsong
2017-05-03 21:35
#3

Nån mer??

Schhh
2017-05-04 06:50
#4

Det låter otäckt med hög puls så ofta. Förstår att du blir orolig. :(

Om läkarna uteslutit andra orsaker får man väl anta att symptomen beror på just stress. Långvarig stress kan ge väldigt kraftiga, och långvariga, stressreaktioner (utmattningssyndrom). Jag hoppas du får tid till att vila… Även om det känns som att du inte kan slappna av i stunden, så är det nog bra för dig. Det kan behövas sjukskrivning också. 

Samtidigt kan det givetvis vara något annat, jag tycker din oro är legitim. Men du har gjort vad du kan genom att låta dig bli undersökt och då får vi utgå ifrån att det helt enkelt inte är något medicinskt problem i botten. Vad har läkarna sagt till dig gällande det - tror de att problemet är stressrelaterat?

Maria
2017-05-04 09:12
#5

Jag hade för några år sedan en alldeles för hög puls och blev insatt på betablockerare. Pulsen stabiliserades men fortfarande har jag ingen aning om varför det blev så.

I mitt fall var det inte stressrelaterat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ixtab
2017-05-08 00:28
#6

Ja det kan det verkligen. 

Du ska kontakta din läkare så du får hjälp med det, för det är ju jätte jobbigt för dig.

🌺

Live long and prosper

Annons:
Upp till toppen
Annons: