Annons:
Etikettot
Läst 856 ggr
Calcifer
3/26/17, 1:09 PM

I-lands problem.

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi skriver om saker som irriterar eller stör oss men som inte är tunga eller allvarliga. Mest för att ibland behöver man gnälla om inte stora saker men ändå få ut det.

Jag kan börja…

Min hårbotten kliar så jag blir tokig trots att det är nytvättat. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Zadeira
3/26/17, 4:57 PM
#1

#0 Vet du varför den kliar? Jag fick nämligen den långa, hårda vägen veta att det inte är helt ovanligt att man är överkänslig/allergisk mot ett ämne de brukar ha i schampo och balsam. Sodium benzoate heter det. Fick nån slags allergisk reaktion när jag tvättade enligt balsammetoden, och efter många om och men lyckades jag identifiera problemet med just Sodium benzoate. De flesta som reagerar på det vet inte ens om det utan tror de har torr hårbotten, mjäll eller andra liknande problem.

Jag kan passa på att gnälla över att ha haft kalas med pojkvännens familj, och de är verkligen energitjuvar som jag inte alls har lust att umgås med. Men nu är det över.

Calcifer
3/26/17, 9:18 PM
#2

#1 Nej har ingen aning. men fick tips av någon annan att köra på ett mer naturligt schampo för hårbotten och tvätta resten av håret med det jag har nu. Själva håret mår jättebra av det (trots att det är coops egna för 10:- flaskan haha) men kan ju vara så att hårbottnen inte gillar det.

Och så passar jag på att gnälla över katthår överallt. Vet att man får stå ut om man valt att ha katter, men vafan, katthår i maten är inte så himla trevligt. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vale46
3/26/17, 10:35 PM
#3

#2 då passar jag på o gnälla om hundhår,hahaha har en mops som fäller nått jävulskt just nu.Dom har ju knappt nån päls så jag undrar var fn allt hundhår kommer från😂😕

Calcifer
3/26/17, 10:55 PM
#4

#3 Ja, det där med päls kan vara drygt ibland. xD

Jag har nästan slutat se det. Jag kan ta på mig en tröja som är nytvättad, gå ut, sen påpekar någon att den är hårig och när jag inspekterar den kan den vara totalt täckt av hår. 🤐


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Schhh
3/27/17, 12:19 PM
#5

Jag älskar hundhår. Men mitt problem just nu är att jag är jättesugen på restaurangmat men det är dyrt :(( snyft

Calcifer
3/27/17, 1:38 PM
#6

Jag måste diska. 😡


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Schhh
3/29/17, 11:19 AM
#7

Har missat många läkarbesök och frestar att missa idag med, ingen energi och har så mycket att ta upp att jag inte fixar, suger att det måste ske irl. Min partner fyller år och jag frågade om han vill äta på stan men han ska äta med nån Patrick och det får ju han bestämma men jag kommer verkligen inte orka släpa mig till läkaren då. Allt känns jobbigt hm. Känns trist med självmordstankar på hans födelsedag och jag kan givetvis inte göra praktik av dem för det vore superelakt. Frågan ät om jag någonsin kommer få fler tider om jag skippar denna, jag behöver egentligen gå å denna för att få utskriven tabletter mot mensvärk för de är slut, plus förlängd sjukskrivning plus att jag lovat mentor att gå dit för att diskutera skola men orkar inte. Förra gången gick jag inte heller, jag är en hemsk person. Om det bara gick att chatta i stället. Stoppar den på ilandsproblem för jag inte vill skapa ny tråd, hehe.

Schhh
3/29/17, 11:19 AM
#8

Okej inser att den inte passar i tråden men jaja

Upp till toppen
Annons: