Annons:
Etikettot
Läst 922 ggr
Calcifer
3/25/17, 11:51 AM

Skulder och ingen möjlighet att betala.

Skäms som ett djur. Var tvungen att be lillebrorsans pappa om hjälp att kunna betala CSN skulden de kräver att jag ska betala först i april och sedan i juni. Jag ser honom som en extrapappa för han var tillsammans med mamma från att jag var 5 till jag var 13, och jag vet att han ser mig som en extradotter. Men så jävla jobbigt ändå. Vet att han har råd, han är miljonär, han har t.o.m köpt ett hus han delar med en vän åt min lillebror i Spanien. Men ändå är det så jävla pinsamt och snacka om att självkänslan får sig en smäll som fan. Så jäkla jobbigt. Om han säger nej - vilket jag naturligt vis skulle förstå, så har jag ingen aning om vad jag ska ta mig till. Har ingenting att sälja som skulle kunna få ihop summan. Och jag kan inte låna av mamma för jag är redan skyldig henne över 3000 kronor och hon är numera pensionerad och har helt enkelt inte råd. 

Mår så jävla dåligt över hela grejen och bara gråter hela tiden för jag skäms verkligen och känner mig totalt usel. 😭


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Aleya
3/25/17, 12:32 PM
#1

Du är absolut inte sämre för detta. Så undvik tänka ens så. Men jag hoppas att han hjälper dig. Så kan du ju dela upp betalningen på ett bättre sätt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
3/25/17, 12:55 PM
#2

#1 Jo jag vet att det egentligen inte skadar att fråga, och jag är naturligtvis beredd på ett nej. Men det handlar om över 6000 kronor, det är ingen liten summa direkt. Men säger han nej kommer jag hamna hos fogden för det finns inga andra alternativ. Jag har verkligen panik över detta.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
3/25/17, 1:06 PM
#3

Kom ihåg att det är väldigt starkt att be om hjälp när man behöver det! 🤗

Det låter som du långt ifrån tar för givet att få hjälp så jag tror absolut inte din extrapappa ser ner på dig för att du ber om ett lån.
Svårt att tro att han skulle säga nej.

Hade jag själv haft råd och någon nära behövt ekonomisk hjälp, hade jag bara varit glad över att kunna göra någonting.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
3/25/17, 1:12 PM
#4

#3 Det är vad jag hoppas på. Han var den som lärde mig åka slalom, lekte med mig, gick alltid på mina skolpjäser och skjutsade mig gärna. Något han fortfarande gör, om jag behöver det. Det var han som körde och hämtade min senaste katt. Jag ser verkligen honom som familj fortfarande. Men ändå gnager det på självkänslan att behöva be om hjälp. Det känns förödmjukande liksom, att det ska behöva gå så långt. Men jag fattar inte hur CSN har tänkt sig att jag ska ha råd. Speciellt eftersom jag inte jobbat sedan 2012, så har ingen aning om varför jag ska betala för 2015.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
3/25/17, 1:18 PM
#5

#4 Han låter som en riktigt fin (bonus)pappa!

Jag kan ingenting om hur CSN funkar, men det där låter ju skumt!
Du har ingen som kan ringa CSN och be dom förklara varför du ska betala detta nu? Eller om det går att överklaga deras beslut?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
3/25/17, 3:39 PM
#6

#5 Jag har ringt CSN flera gånger men de insisterar att skatteverket har gett dem dessa uppgifter och visst kan jag överklaga men det är ingen idé då de går efter skatteverket och när jag ringde dem sa de att uppgifterna stämde, trots att det är helt absurt. De påstår att jag tjänade 17 000 det året vilket är helt fel.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Herveaux
3/25/17, 4:10 PM
#7

#6 Men vad i h*vete på ren svenska…?! 😮
Blir bra nyfiken på vad Skatteverket har för bevis för att du har tjänat dom pengarna, som jag förstår det har du varit sjukskriven 100% under den tiden?

Ursäkta att jag drar tråden OT, men sånt här gör mig arg.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
3/25/17, 4:15 PM
#8

#7 Yep, varit sjukskriven under flera år, och när jag inte var sjukskriven studerade jag med studiemedel vilket inte beskattas och under tiden man studerar behöver man inte betala tillbaka. Jag förstår att de vill ha tillbaka sina pengar men har ingen aning om hur det ska gå till när jag inte har några pengar. Det är inte som att jag sparat den summan (som jag inte ens fått) från 2015. 

När jag fyller 30 om nästan två år ska jag få hjälp av försäkringskassan att få lånen avskrivna men det är ju ett tag kvar. Som tur är behöver jag inte betala något så länge jag får aktivitetsersättning. För 2017 fattade de beslutet att jag inte behövde betala pga det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
3/26/17, 12:54 PM
#9

Kommer få hjälp av min föredetta styvpappa och mamma, de har pratat ihop sig. Jag är så jävla lättad att jag började gråta. Paniken att hamna hos kronofogden har varit så tung att jag mått mycket sämre än tidigare och det har känts som om kan jag inte betala så ger jag upp för jag orkar inte mer motgångar. Nu finns det åtminstone en liten strimma hopp.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Adelynne
3/29/17, 5:09 PM
#10

Du får unna dig och köpa nåt extra gott i kväl!

Upp till toppen
Annons: