Annons:
Etikettdagens-positiva
Läst 1376 ggr
Calcifer
2017-03-07 13:01

Drar in lite positivt.

Som titeln säger, drar in lite positivt från mig, fyll på med erat om ni vill!

Jag började läsa igenom en av mina gamla fanfictions igår och sen började jag redigera lite. Inte mycket, bara några meningar här och där, lite stavfel, och så la jag till en del smågrejer. Det är enormt för jag har inte skrivit på över tre år och jag brukade skriva JÄMT. Denna historia är på över 600 word sidor och jag älskar den verkligen, så helt otroligt kul att kunna känna lite inspiration igen. Grät av lycka, haha.

Sen hittade jag två nya videos av Jacksepticeye (youtube gamer) som spelade ett nytt spel som är asbra och roligt så det var positivt.

Sen sov jag i 10 timmar med skumma men roliga drömmar.

Idag är jag lite trött och sådär men glad som fan ändå. En del saker som gnager men jag överlever. I morgon ska jag ta tag i lite saker som måste fixas, samtal och sånt, men idag tänker jag bara fokusera på positivt. Handla lite mat, läsa och redigera min historia, kolla på film, lite sånt. Inget tungt eller drygt. 

En bättre dag på länge. Inte jättebra, men bättre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Herveaux
2017-03-07 13:15
#1

Underbar läsning och bra tråd-initiativ!
Får man fråga vad din fanfiction är inspirerad av för bok/film/serie/spel?
Finns få känslor som slår när man har skriv-inspiration, jag älskar att skriva.

Lite positivt från mig och min dag:
Hundens mage har äntligen ordnat till sig, han har varit lite dålig så det har varit många akut-ut-nu-genast-rundor, dag som natt under helgen.
Men i natt fick vi alla sova och hunden sover som en klubbad oxe här bredvid.

Sitter och lyssnar på ljudboken How to train your dragon av Cressida Cowell, uppläst av David Tennant. Älskar historien och David´s skotska accent.

När hunden behagar vakna till liv ska vi ut på en skön långpromenad i nysnön.
Jag har äntligen hittat glädjen i att komma ut och gå på långpromenader igen.

Maken jobbar kort dag då stackaren har åkt på rosfeber i ena benet, så när han kommer hem ska vi kolla film och bara ta det lugnt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2017-03-07 13:35
#2

#1 Man får absolut fråga! Handlar om skräckfilms franchisen Saw. Jag följer inte filmernas linjer utan den moral som ligger som grund eller den röda tråden är typ ont vs gott, kan onda människor göra goda saker, kan goda människor göra onda saker, hur långt kan människor gå om de blir pressade tillräckligt, är alla kapabla till ont eller hemska saker, etc. Kan man förlåta eller förstå vissa handlingar om det finns en anledning bakom eller är en del helt enkelt oförlåtbart. Mycket sånt typ.

Gud vad skönt för både er och hunden! Jag gillar inte mina egna akutrundor till toaletten, att behöva ut med hund lär inte vara så kul heller.

Oooh, aldrig läst men Tennant är underbar så förstår att det måste vara bra!

Låter som en bra fortsatt dag, även om rosfeber naturligtvis inte är kul.

:)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
2017-03-07 14:00
#3

#2 Wow, låter jättespännande! Du får gärna hojta till om du väljer att skicka in manuset till ett förlag eller publicerar boken (/ bokserien) själv i framtiden.

Nope… tycker så synd om hundstackar´n när man muttrar surt över att klockan är 02:30 när man vinglar ut halvt sovandes till närmaste gräsplätt.
Hoppas vi, både två- och fyrbenta, får sova och ha fungerande magar ett bra tag framöver. *peppar, peppar*

Tack, detsamma! Så härligt att ha såna här dagar då inte ett svart åskmoln förföljer en över huvudet hela tiden och dränker en i negativitet och ångest. ☀️


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2017-03-07 14:17
#4

#3 Jag kommer aldrig publicera den för den är lite mer för min skull. Alltså, jag skrev den för min skull och den hjälpte mig genom flera år av skit och hjälpte mig att släppa ut så mycket inom mig. Jag har lagt upp den online några gånger men vet inte om det kommer bli aktuellt igen. Men jag har lagt upp lite annat om du vill läsa någon gång. Jag har en bok som jag vill publicera någon gång, och jag vill även ge den en uppföljare för den ska ha en, den behöver en. Men den behöver väldigt mycket arbete först innan jag ens kan tänka tanken på självpublicering även om bara någon kompis skulle köpa den för att vara snäll, och där är jag inte riktigt än.

Hoppas det för er skull också, allas, magkrångel suger verkligen för alla inblandade. :/

Ja, håller med. Det är egentligen väldigt mycket just nu som trycker och det finns en extrem ekonomisk panik pga CSN och sån skit. Men bara idag tänker jag inte fokusera på det. I morgon, ja, då måste jag försöka ta tag i det och hitta lösningar. Men inte IDAG.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2017-03-07 18:00
#5

Vad skönt att höra att det finns ljusglimtar också, det är bara positivt att ha en tråd om bra saker och dela med sig sådant cokså!

För mig kom ett positivt besked igår att jag äntligen ska få gå på "arbetsträningsintervju" på en djurbutik. Har sedan i höstas sökt platser och varken jag eller AF har fått positivt besked fören nu, då en av djurbutikerna jag faktiskt försökte få plats i från början nu verkar ha en plats för arbetsträning. Vet att jag kanske inte får börja där osv, men bara att få komma på ett möte för att se om det kan vara något känns jäkligt skönt efter flera månaders negativa besked överallt ifrån.

Calcifer
2017-03-07 18:06
#6

#5 Åh, vad bra! Det är ju positivt ändå för ett möte är inte ett direkt nej. Det är ju en möjlighet vilket alltid är bättre! Jag blev uppringd från ingenstans för några timmar sedan av en sköterska vid psykiatrin. Jag ska på möte redan i morgon med henne och en annan sköterska för att diskutera någon slags DBT-aktig grupp de håller i, om det kan vara nåt för mig, nåt som kan hjälpa. Känns helt sjukt att det gick så fort att få en tid.

Är inte exakt säker på vad det innebär, så i morgon är mest information och diskussion kring det. Kanske är det absolut inget för mig, men det skadar ju inte att ta reda på det. Känner mig otroligt lättad.

Kan jag bara få någon ordning på strulet med CSN också så tror jag nästan jag kan slappna av lite.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Zadeira
2017-03-07 18:57
#7

#6 Jo, när man väntat i  över ett halvår och bara fått negativ respons så är ett möte i alla fall positivt. Dessutom på djurbutik, och det var ju det jag ville redan från början.

Åh, det får du berätta mer om ifall du vill efter du varit på! Som du säger, kanske är det inget MEN det får du ju inte veta om du inte ser vad det är. Jag håller tummarna för att det verkar okej. Jag tänker inte ta i och säga "bra", för ibland är okej fullt tillräckligt!

Jag går i DBT och tycker det har varit himla lärorikt. Det tar ju inte bort problemen och måendet osv, men det är lättare att förstå sig själv, varför man reagerar och agerar som man gör och vad man kan göra för att hjälpa sig själv hantera måendet på ett annat vis.

neasfotografier
2017-03-08 20:33
#8

Jag försöker hålla positiviteten uppe så gott det går även om jag inte alls mår bra. Positivt är ju att min hund mår bra även fast inte jag gör det. Ska åka till London på söndag och vara borta i en vecka och har inte alls lika mycket panik inför det som inför resan till Stockholm jag gjorde 17-18 februari. Har åtminstone inte panik än… Jag har idag gjort klart 3 uppgifter av 5 som ska in innan fredag eftersom jag valde att göra skoluppgifterna i förväg när jag ska vara bortrest en vecka. Jag är glad att jag har ett jobb och går utbildning efter flera år som arbetslös. Fick jobb och började plugga i december men är fortfarande glad över det då jag äntligen har en inkomst. Kanske inte jättemycket då jag jobbar timmar men det är ju i alla fall mer än de 3000 jag fick leva på som arbetslös. Det är väl det positiva jag kan komma på just nu i alla fall.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Calcifer
2017-03-09 03:24
#9

DBT är inte aktuellt för mig just nu, mötet idag gick inte bra, men jag vill inte dra ner tråden med sånt.

Så skriver istället in att jag fortfarande har inspiration att skriva, i morgon när jag fått sömn börjar omskrivandet av sista typ tio kapitlen som jag inte är nöjd med alls. Kommer behöva ta bort massor, men ser fram emot att ersätta med nytt. Denna historia har inte fått ny handling på kanske 4 år.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2017-03-09 07:44
#10

#9 Kul att skrivandet är igång igen! Jag skrev jättemycket förut men tappade det på vägen, har i alla fall köpt en fin anteckningsbok nu som jag tänkte försöka skriva något i igen.

Calcifer
2017-03-09 09:55
#11

#10 Duktigt att skriva för hand, skulle jag aldrig orka göra. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2017-03-26 17:00
#12

Tänkte fylla på med lite positivt. Daghunden var för första gången med när vi hade kalas med pojkvännens familj för honom. Jag har varit lite orolig över hur det ska gå, de är inte direkt djurvänner och min daghund har en tendens att bli lite intensiv när det händer mycket på en gång. Men han skötte sig som en riktig klippa, lugn och sansad, hälsade glatt men lade sig sen där jag satt och brydde sig inte om varken spring, ljudnivå eller stressande miljö.

Så stolt över både honom och mig, vilket team vi har blivit nu.

Calcifer
2017-03-26 21:00
#13

#12 Gud vad härligt! Själv älskar jag att min ena katt är lite reserverad mot främlingar innan han lärt känna dem, men min andra katt typ slänger sig över alla som kommer in genom dörren och är typ ÄLSKA MIG, KLAPPA MIG, LYFT UPP MIG!!!!!!! tills de gör som han vill. 😃

Mitt egna positiva: Mamma har precis räddat mitt fucking liv. Är så tacksam över att jag har henne, annars skulle jag gå under och dö, bokstavligen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Herveaux
2017-03-27 12:54
#14

Var på ett första möte på arbetsförmedlingen idag (inskrivning och lite planering)
satt i väntrummet och skakade och grät av ångest, men lyckades samla mig och "överlevde" mötet. Stolt över mig själv för att jag inte la bena på ryggen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2017-03-27 13:37
#15

#14 JÄTTEDUKTIG!!!!!!!!

Det ska du vara stolt över, sjukt starkt gjort!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
2017-03-27 15:00
#16

#15 Tack så jättemycket! 🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2017-04-19 14:01
#17

Viftar in här med lite prisande till världens bästa.

Först bjuder mamma på världens godaste mat på stan, sen köpte hon en mintgrön vårkappa åt mig som är dödssnygg!!! Jag försökte hitta en på rea för jag kom gående i typ 10 plusgrader med en astjock vinterkappa för jag har inget annat så var sjukt varm, men det fanns ingen på rea i min storlek. Så såg mamma denna jackan och sa "men denna finns i din storlek!" och jag såg prislappen och sa "jo, den är snygg, men jag kan inte lägga det på en jacka just nu så jag kollar vidare." Så säger hon att jag kan få den i påskpresent. Och en jättesnygg sjal till för de kostade bara 20:- idag enbart så hon sa "men denna passar snyggt till, vill du ha den med?" 

Åh, min finaste mami, vad skulle jag ta mig till utan henne?! Min pappa är en röv, men mamma är så fin att jag behöver honom inte! Sen gick jag till apoteket och tog mig äntligen för att köpa modifast igen. Nu är det nog med dålig mat, färdigmat, och småätande bara för att jag inte kan sova och inte har nåt bättre för mig. 

Känns som om jag kanske, möjligtvis, ser åtminstone att min eviga uppförsbacke börjar luta lite mindre…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
2017-04-20 17:05
#18

Imorgon ska jag träffa min bästaste tjejkompis. Ska bli jätteroligt!
Hon brukar alltid fungera som en redig energiboostare.
Tösan fyllde nyligen år så jag har virkat en present till henne - och jag vart riktigt nöjd med resultatet!

Hon älskar kaniner så denna passade bra.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Zadeira
2017-04-20 17:21
#19

#17 ❤️

Positivt för mig är att jag avslutat vecka 4 med arbetsträning (2 timmar 2 dagar i veckan) och faktiskt inte längre har sån ångest över att gå dit att jag spyr innan. Hurra!

Herveaux
2017-04-28 13:26
#20

Efter att ha vräkt ur mig lite spott och spe i Negativa tråden vill jag dela lite positivt också. Utanför forumets ämne men jag har ÄNTLIGEN fått min nästa tid hos utredningsteamet för min könsdysfori. Har väntat i två månader på kallelsen och nästa tid blir om lite mer än en månad. Wohoo! 🥳

Sen vet jag inte vad jag skulle ta mig till utan min fina, underbara tjejkompis som är ett så stort stöd. Hon peppar och stöttar och erbjuder sig att följa med på möten med hemska Arbetsförmedlingen. Min klippa. ❤️


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
2017-05-04 20:36
#21

Tjohoo, idag fick jag mina skattepengar så nu har jag beställt hem garn till mitt nästa virk-projekt. Virkning i sin tur är som balsam för min stackars själ, jag mår så bra av att få pyssla med händerna, skapa något, känna att jag kan och få fokusera tankarna på något.
Imorgon ska jag också boka tid på trimmet för nedklippning av pälsmonster-hund så han får sin sommarfrilla. Yay!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2017-05-05 11:59
#22

#21 Hurra vad najs med extra pengar! Förra året fick jag över 2000:- i år ska jag betala 250. 😕


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2017-07-27 08:32
#23

Jag somnade igår!!!!

Det låter kanske trivialt, men jag hade sovit typ 4 timmar på 4 dagar och var helt förstörd. Sen fick jag ett tillfälligt litet recept på en medicin som en puckoläkare hade sänkt vilket gjort mig till ett vrak senaste tiden, men när jag akut ringde mobila teamet så fixade de ett tillfälligt litet recept som räcker till på måndag då jag ska träffa läkare och…. ptja, jag däckade runt 10 tiden eller så och vaknade inte fören 8 nu på morgonen. Låg som död hela natten, rörde mig knappt, låg och kramade min Totoro plushie hela natten och var helt däckad.

Så underbart alltså. Jag behövde det, en miljon gånger om. Jag brukar alltid vakna 1-2 gånger på natten för att gå på toaletten men inte ens det gjorde jag. Det var verkligen tack och godnatt, snaaaaark.

Idag känner jag mig redan mycket bättre än jag gjort på veckor.

Min fina mamma ska hjälpa mig att tömma lägenheten på skräp och köra till sopstationen i början av nästa vecka. Nu har jag ork att börja sortera bort allt som ska slängas, har sopsäckar att fylla, så helgen kommer gå åt till att fixa det så att jag äntligen kan få bort en massa saker som bara tar upp plats och gör lägenheten onödigt stökig. 

Mycket i livet är fortfarande otroligt negativt, men just detta är positivt. Hurra för det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
2017-07-27 08:55
#24

Yay, vad härligt med en hel natts sömn! 🥳

Jag är en sån där som tycker det är ap-tråkigt att städa och rensa, men när man väl kommer igång och framförallt när det är gjort så känna det underbart att ha fått lite ordning omkring sig, känner du likadant eller är du en sån som går fram likt en tornado när det är rens-dags?´
Din mamma verkar vara underbar!❤️

Lycka till hos läkaren! Håller tummarna för ett positivt möte.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2017-07-27 09:16
#25

#24 Jag tycker också det är tråkigt. Men tar chansen att få bort en massa skrot. Har verkligen för mycket grejer, en del saker som är totalt onödiga att ha men har inte orkat ta tag i att slänga bort det själv för vårat soprum har bara såna där små luckor så man kan liksom inte slänga massor med saker åt gången. Så nu när jag får hjälp vill jag ha det gjort äntligen.

Och gud ja, sömn….!

Mami är fin hon, utan henne skulle jag vara helt lost!

Den läkaren jag ska träffa är dum i huvudet men ska försöka göra det bästa av situationen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
2017-07-27 18:42
#26

#23 Sömn kan verkligen göra att man ser saker lite klarare och hjälper en att ha i alla fall lite högre tröskel innan man totalt bryter ihop.

Calcifer
2017-07-31 18:47
#27

Mamma.

Herregud. Mamma. Alltså. KAN JAG FÅ EN MILJON AV ER PÅ iFokus ATT GE TILL HENNE ELLER?!?!?!=")!("# (skämt såklart!)

Jag har mått otroligt dåligt på sista tiden och nämnde att en anledning är för att min lägenhet är så kaos. Idag kom hon hit med en hink med städgrejer och agerade städledare sen städade vi ihop. Nu hade jag väldigt mycket att rensa och tömma ur garderober och sånt så vi hann inte riktigt klart. Men jäklar vad hon knogade på. Och satte mig på uppdrag som jag ibland behöver för att veta vart jag ska börja. Mitt badrum är läskigt städat nu t:ex. Och så har vi flera sopsäckar och kartonger och liknande med grejer som ska slängas på tippen. Plus att den arma kvinnan tog med sig tre (!) sopsäckar med smutstvätt som hon lovade att fixa åt mig. I morgon kommer hon och styvpappan hit med släpvagn för att köra saker till tippen. Och sen ska vi till erikshjälpen för att hitta en byrå åt mig. Mitt problem är att jag har ingen bra plats för kläder, så de ligger typ alltid framme på bord och i påsar över hela lägenheten och då ser det smutsigare ut än det är. Då kan jag sortera rentvätt, rensa bort allt som kan stuvas in i gardeober, och möblera om med hjälp av mami och få det rent och fint och ordentligt.

Herregud denna kvinna alltså!

Plus att hon köpte hårfärg åt mig, så på onsdag när jag fyller år ska hon innan vi får besök på kvällen ge mig mitt drömhår. 

All min kärlek till mamma. ❤️

GIVE HER AN AWARD DAMMIT!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Herveaux
2017-07-31 18:54
#28

Alldeles tårögd här. ❤️

Blir så j*vla glad av att höra att du har fina människor runt dig!
Tror det betyder mycket och glädjer henne mycket av att kunna få hjälpa dig också.

Lycka till med byrå-jakten och grattis till kommande drömhåret / födelsedagen!🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2017-07-31 18:56
#29

#28 Tack, jag med, verkligen!

Min mamma är guld värd, vet inte vad jag skulle ta mig till utan henne!

Jag går inte ut med bilder här helst, men om du vill se drömhåret (som förhoppningsvis blir ascoolt) kan du få se i PM. ;D

Tack, hoppas vi hittar en bra byrå. Inga av mina möbler passar ihop så utseende bryr jag mig verkligen inte om. Så länge jag slipper ha alla mina kläder antingen i jyskkassar på golvet eller i en stor hög på den enda hylla som finns i garderoben…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
2017-07-31 19:02
#30

#29 Åh, ja, jag ser gärna nya håret sen!
(Hm, kanske ska kolla efter hårfärg jag med… mitt naturligt blonda börjar bli lite tråkigt😛)

Samma sak här, men när inget matchar eller egentligen passar ihop så är det liksom som en egen stil.
Ditt inlägg drog fram den dryga optimisten inom mig.🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2017-07-31 19:05
#31

#30 Då ser jag till att du får se!

Ja och jag bor liksom i en etta, med ett rum. Och ett litet kök. Orka ha tema då. Allt är mismatched. Typ, mina tallrikar och glas och sånt också. Har kanske 5 normala glas och muggar, resten är från filmer, serier, etc. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
2017-07-31 19:47
#32

#31 Tycker det låter mysigt!😇


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2017-07-31 19:58
#33

#32 Jag gillar det. Jag tycker det är roligare än att ha vanliga standardglas. Och det är ju inte som att jag bjuder in till finmiddag så why not, liksom.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: