Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 777 ggr
Wellcraft
2017-02-27 14:17

hjälp mig

Kraschat. Varit utbränd i ett år med flera händelser, dödsfall och misslyckanden. 
Nått punkten då det känns slut.
Ska försöka hålla ut och testa skriva med jourpräst senare, får se va det ger.
Psyket uteslutet och psykiatrin har gett upp på mig.

Någon som har några peppande ord, en berättelse eller vad som helst?
Dödsrädd för att dö.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Calcifer
2017-02-27 16:44
#1

Har du varit inne på mind någon gång? 

https://mind.se/sjalvmordslinjen/sjalvmordslinjen/

Det kan ju vara en idé när det krisar så här, finns chatt och telefon, så du kan vara anonym också. Det är ju ingen långvarig hjälp, men något som kanske får dig att stabiliseras så pass att du orkar söka långvarig hjälp. Får du ingen hjälp alls från psykiatrin nu? De har gett upp om mig också, så du är inte ensam där, men jag vet att det suger stenhårt.

Kram.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadie
2017-02-27 23:09
#2

Styrkekram 🌹 Det kommer bli bättre även om det inte känns så just nu. Försök ta dag för dag som det kommer.

Schhh
2017-02-28 18:51
#3

Hej Wellcraft.

Jag har sämre erfarenhet från Mind's chatt och blandad erfarenhet från chatt med jourpräst. Ett alternativ är Nationella hjälplinjen, om du vill ringa vill säga. De ska i alla fall vara utbildade…

Har du några anhöriga? Om ensamheten är svår finns det många på det här forumet som vill hjälpa dig, stötta dig eller vad som helst. Att psykiatrin inte hjälper är en skandal, dessvärre verkar det inte helt ovanligt. Har du läst något om personliga ombud? De kanske kan åstadkomma en förändring.

Du förtjänar all hjälp du kan få, och jag tror verkligen att saker och ting kan ändras till det bättre. Kanske behöver du stöd och hjälp som inte funnits hittills. Vad tänker du om det? 

Du skriver också att du är rädd för att dö.  Är det något som känns som en reell risk, att du begår självmord? I så fall, vad är det som tar emot med att fara till psyket?

Jag hoppas, hoppas, att du håller ut. Kram!

Wellcraft
2017-03-03 14:39
#4

Tack ni, jag överlevde den dagen.. Nu är det tillräckligt stabilt för att inte vara risk för självmord idag. 
Testat självmordslinjen och tyvärr dålig erfarenhet. 
Ska kolla vad personliga ombud är. Jag har sökt en del stöd via LSS (?) heter de så?

Jag har ju autism bland mycket annat och att ta mig ifrån mitt hem och rutiner är det värsta när de är dags för psyket, jag mår som bäst när jag får sköta mig själv och att känna sig begränsad är det läskigaste jag vet..
Svårt att beskriva med ord. Men tack för era svar. Inlägget skrevs i ren desperation, så är glad att ni svarade vänligt och ej dömande.
Ursäkta ev. stavfel är lite segt i huvudet efter allt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Upp till toppen
Annons: