Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 1143 ggr
Lucia999
2017-02-15 00:58

Psykopaten i huvudet.

Vill mest skriva av mig. Som i rubriken har jag haft en röst i huvudet i fleraaa år. Rösten kontrollerar mig, mina handlingar och min röst, men samtidigt en "vän". Fått kommentaren "är du en psykopat eller?" "Tror du att du är något när du springer hos BUP helatiden?" "Uppmärksamhetskrävande psykopat är vad du är" Så där av kallar jag rösten för psykopaten. Hon har två lägen: trevlig person med samma humor som mig och väldigt peppande, sen finns den varianten som nästan alltid är: skrik och konstiga ljud. Du vet när de är svinkallt ute och du har glömt mössan? De skär i öronen så man får försöka värma dom i handen lite diskret.. Så känns de i huvudet när hon skriker. Har även fått kommentarer om att jag inte ska ha hund för att jag "inte tar hand om den" För de första bor jag med mamma och bror (på halvtid, har eget också) och jag kan lova att mamma hade gjort sig av med hunden ifall jag inte tog hand om honom eftersom han är 100% mitt ansvar. Naturligtvis hjälper mamma till men du fattar säkert hur jag menar. Ett djur kan även hjälpa så man mår bättre och har en anledning att gå upp. De räcker med en guldfisk. Tro mig. Alla älskar guldfiskar. Bråkar med farsan just nu. Inte träffat honom på ett halvår. Men men har man en känslokall farsa så har man. Pappa tror att jag skär mig i armarna som min kusin gör, så varje gång måste jag dra upp ärmarna på tröjan. Vilken idiot han är, han vet inte ens varför jag går till psykolog. Hade han brytt sig lite om sin äldsta dotter så hade han vetat att jag döljer mitt självskadebeteende. Igentligen så är de bara min psykolog som vet om mitt självskadebeteende. Rösten i huvudet berättar om sitt liv. Väldigt hårt liv, förlorade nästan familjen när hon var 13 och flydde ut ur sitt land med främlingar. Innan hon har fyllt 16 har hon varit med i krig och sett sin lillasyster dö framför sina ögon. När hon väl börjar på att skrika eller snacka så kan man inte koncentrera sig på något annat, men jag har börjat skriva ned hennes historia, bara ändrat alla namn. Jag har även hittat en låt figure 8 av FKA twigs. I låten är de många olika ljud och röster och de känns lättare när de är något "liknande" ljud som de i huvudet och man hör de "på riktigt". Fast ljuden i låten är inte alls lika hemska som de i huvudet, låten får rösterna att slappna av lite mer. Tipsar om den ifall du hör röster, du kan ju prova iallafall. Fast de jobbiga är ju när man har varit vaken i 4 dygn och är astrött men inte kan somna. Har någon nått tips snälla? Just nu har jag varit vaken i ca 2 dygn och ska försöka somna. Önska mig lycka till! Mvh Lucia

Annons:
Lucia999
2017-02-15 01:01
#1

Har förresten ingen aning om vart jag ska lägga tråden så hoppas de blir bra här, annars får ansvarig ta bort den

Calcifer
2017-02-15 11:54
#2

Är detta något du aktivt söker hjälp för? Du skriver att du t:ex går till BUP, men pratar du då med dem om detta?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lucia999
2017-02-15 17:10
#3

#2 De va skolan som tvingade mig först och nu har jag inte så mycket val. Man säger väll endel men inte allt

Calcifer
2017-02-15 17:21
#4

#3 Och vad får du för behandling? Tycker verkligen du ska berätta allt för din behandlare och vara ärlig så att du kan få den hjälp du förtjänar och behöver. Att höra röster behöver inte vara farligt, men det kan bli farligt obehandlat om det går för långt så att man börjar göra vad rösten säger åt en (skada sig själv och andra t:ex).


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lucia999
2017-02-15 18:22
#5

#4 har inte någon behandling eller diagnos eftersom min psykolog anser att de bara är fantasier

Calcifer
2017-02-15 18:23
#6

#5 Då säger jag be om en annan psykolog. Att höra röster är inget som är "fel" i sig, det finns diagnoser där det händer. Men det farliga är som sagt i om det inte blir behandlat och det går så långt att man gör som rösterna säger.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Upp till toppen
Annons: