Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 905 ggr
mjaoooo
2/3/17, 5:24 PM

Kan inte koppla av

Undrar varför jag är som jag är. Alltid måste jag ha något att göra, inte diska eller umgås mee vänner å sånt, utan jag vill ha de där kickarna! Är galen nu för jag inte har några pengar, har ju mat å allt jag behöver men vill gå å köpa något "kul" inredning, smink, kläder. Vill ta någon drog. Har missbrukat tabletter innan, nu har jag sånt sug, vill göra något för att glömma den här gråa vardagen.

Annons:
Calcifer
2/3/17, 5:28 PM
#1

Har du någon diagnos som kan förklara det? Vad är det som händer om du försöker koppla av, och i vilken grad är det? Kan du t:ex se på film utan problem? Eller måste det vara något kortare, som ett avsnitt av en serie?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

VildaVittra
2/3/17, 5:44 PM
#2

Har du provat att hantverka? Funkar strålande för mig och man kan göra de där prylarna/kläderna själv. Och smink kan man ju göra av saker i skafferiet, finns massor med youtubevideor om sådant.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

mjaoooo
2/3/17, 5:46 PM
#3

#1 har ingen diagnos, men stått i kö för utredning i snart 3 år, åkt in och ut på psyket så nu senaste gången tyckte dom att det skulle skyndas på, så drar nog snart igång. Är add och autism som misstänkts. Näää, inte ens ett avsnitt på en serie hade jag pallat med nu, tankarna snurrar , fingrarna är överallt och petar på kroppeb och benen å fötterna kan jag inte hålla still. Tycker det är riktigt svårt att koppla av, därför fastnade jag i droger för de va de ända som gett mig ro för stunden. Men har slutat. Känns som att allt jag vill göra bara kostar pengar eller sliter på hälsan såsom droger eller godis. Inget vettigt vill jag göra :/ och det hjälprt inte med prommenader eller såntdär. Känner ångest, orolig, ängslig och nervös utan andledning. Vet inte hur länge till jag orkar me detta…

mjaoooo
2/3/17, 5:49 PM
#4

#2 såntdär roar mej inte längre, kunde pyssla med sånt innan. Men allt jag tyckt varit roligt innan känns bara tråkigt och jobbigt.

Calcifer
2/3/17, 6:34 PM
#5

Då hoppas jag verkligen att du får hjälp inom psykiatrin, att ha mycket energi eller att ha svårt att sitta stilla är ju i sig inget farligt som så, men när det har ett sånt tryck som du beskriver så är det såklart inte bra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Dioramabyggare
2/4/17, 1:54 AM
#6

#0: jag har det på precis samma sätt, ända sedan jag var liten. Redan tanken på att behöva "sitta och göra ingenting" gör mig jättenervös. Ett av mina "valspråk" är "vila är för mig att göra något annat".

Annons:
Upp till toppen
Annons: