Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 523 ggr
Zadeira
2017-01-27 12:45

Byta dbt-terapeut, superångest

Jag har gått i DBT-behandling för min Borderline runt 3 år. För ca ett år sedan slutade jag i gruppen och har bara gått i individuaslterapi en gång i veckan. Ungefär då slutade min första terapeut och jag fick börja gå hos en av de andra som ledde gruppen jag hade gått i. Alltså en person jag kände redan, som följt min resa inte bara med Borderline utan även min ångestproblematik och depression.

Igår fick jag det tunga beskedet att även hon slutar. Jag blir om ca en månad slussad över till en helt ny terapeut, en manlig som jag aldrig har träffat innan. Fick hälsa på honom som allra kortast igår så jag skulle få ett ansikt på vem jag ska gå hos, men hela dagen gick jag runt i en ångest-dimma.

Jag försöker hålla ett öppet sinne och tro att det ska bli bra, samtidigt som ångesten är enorm och jag bara känner att jag vill sluta gå i terapi helt och hållet.

Till råga på allt ska jag utredas för PTSD och har jag det blir det en ny behandling i en stad ca 20 minuter med tåg härifrån, samtidigt som jag ska gå hos den nya dbt-terapeuten här och dessutombörja arbetsträna under nästa månad.

Känner bara ångesten växa och hela världen känns så otroligt dimmig, seg och förvirrande. Känns som att det händer alldles för mycket nu. Behövde mest skriva av mig och lätta lite på trycket.

Annons:
aksaz
2017-01-30 22:49
#1

Ja livet är inte helt lätt gör vad som känns bäst

aksaz
2017-01-30 22:49
#2
aksaz
2017-01-30 22:50
#3
aksaz
2017-01-31 19:42
#4

tryckte visst iväg flera

Calcifer
2017-02-01 18:42
#5

Jag känner tyvärr igen det där med att slussas lite fram och tillbaka. Det är absolut inte kul, men jag hoppas att du och nya personen ändå lyckas klicka så att dina framsteg liksom inte försvinner så du känner att du nästan måste börja om helt från början. 🌺


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: