Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 983 ggr
Sandrantolv
1/26/17, 7:04 AM

Panik buss

På bussen idag hade jag verkligen panik.Jag var ensam min kompis var borta. Sen fick jag spänningar och illamående. Trodde verkligen att jag skulle spy.Så jag tryckte på stoppknappen och skyndade mig av bussen. Jag har känt samma känsla förut. Vad kan detta vara tecken på?

Annons:
tk1971
1/26/17, 8:28 AM
#1

Ja, det kan ju vara tecken på panikångest eller social fobi. Om du upplever det som väldigt obehagligt eller att det begränsar ditt liv kanske du borde söka läkare.

Zadeira
1/26/17, 8:38 PM
#2

Jag brukar få ångest-attacker när jag åker buss eftersom jag har problem med att sitta nära okända människor. När jag måste sitta bredvid någon okänd får jag ofta ångest. Kanske är det något liknande för dig?

Duvethon
1/26/17, 11:35 PM
#3

Låter som panikångest.

Jag själv hade mycket svårt att åka buss när jag mådde som värst, var rädd för att få en panikattack på bussen då de hade hänt mig förut (benen domnade av, mådde extremt illa, trillade ihop när jag kom hem).

Det som har fått mig att våga åka buss igen är att inte tänka på de människor som finns omkring. Att veta att man faktiskt kan klicka på "stopp" och gå av vid nästa hållplats om det behövs. Efter min "första" bussresa efter panikattacken tänkte jag att klarar jag av en bussresa, så klarar jag av fler.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Sandrantolv
1/27/17, 7:45 AM
#4

Jag har inte tänkt på andra människor, jag mår bara sådär. Idag hönde samma sak, jag ville bara av bussen. Hemskaste 1h 15 min i mitt liv kändes det som

Upp till toppen
Annons: